شناسهٔ خبر: 1105956 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

روایت یک شاهد عینی از نحوه آزادی آمرلی

دهها عضو داعش در این عملیات کشته شدند و با آزادی آمرلی، نیروهای امنیتی به زودی با حمایت نیروهای مردمی، بزرگراهی را که رابط بغداد با مناطق شمالی عراق به حساب می آید آزاد خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر یکی از شاهدان عملیات شکستن محاصره شهر شیعه نشین آمرلی در عراق گفت: وقتی عناصر داعش در محاصره نیروهای مردمی و ارتش قرار گرفتند با استفاده از بلندگو خواستار مهلت شدند تا بتوانند بگریزند اما فرماندهان امنیتی با این درخواست موافقت نکردند در نتیجه داعشی ها مجبور شدند به سمت منطقه کوهستانی حمرین فرار کنند.

بر اساس اسن گزارش ابتدا هواپیماهای ارتش و توپخانه از ساعات اولیه روز، کمینگاه های داعش را در روستاهای نزدیک آمرلی منهدم کردند.ارتش عراق و نیروهای مردمی پس از آزادسازی دو روستای  جردغلی و السلام در حومه آمرلی عملیات گسترده نظامی را برای ورود به شهر آغاز کردند. صبح روز یکشنبه عملیات نظامی برای شکستن حلقه محاصره شهر آمرلی آغاز شد و نیروهای عراقی از جاده سلیمان بیک و العظیم وارد آمرلی شدند.

این منبع تصریح کرد: محافلی که تا دیروز داعش را به کشتار نیروهای ارتش، حمله به شهر آمرلی و کشتن تمام ساکنان این شهر تشویق می کردند امروز صدای دیگری از آنان شنیده می شود زیرا از داعشی ها می خواهند فرار کنند.

به گزارش پایگاه خبری الغد پرس با حمله به مواضع تروریست های داعش، این شهر پس از بیش از هفتاد روز محاصره آزاد شد و عناصر داعش از اطراف شهر گریختند. در این عملیات نیروهای ارتش و جنگجویان مردمی با شیوه های سنتی وارد عمل نشدند بلکه این عملیات با ابتکار عملی جدید و نوین همراه بود و همین ابتکار عمل سبب شد تا از میادین مین و مناطق پرخطر دور بمانیم و آمرلی را آزاد کنیم. آزادی این شهر بخش مهمی از پایان دادن به حضور داعش در عراق خواهد بود.

نظر شما