شناسهٔ خبر: 1093026 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پس از گذشت 70 روز؛

حصر "آمرلی" شکسته شد/آزادسازی 90 درصد از شهر سليمان بيک توسط نيروهای ارتش عراق

یکی از رهبران ترکمن عراق از شکسته شدن محاصره منطقه آمرلی و روستاهای مشرف بر آن خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش   سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛یکی از رهبران ترکمن عراق روز یکشنبه از شکسته شدن محاصره منطقه آمرلی و روستاهای مشرف بر آن خبر داد.

"جاسم محمد جعفر" در مصاحبه با السومریه نیوز تاکید کرد: نیروهای امنیتی عراق با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی امروز توانستند محاصره منطقه آمرلی و روستاهای مشرف بر این منطقه را بشکنند.

در همین حال مقامات عراقی هم در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه رفع محاصره‌ای که داعش بر منطقه "آمرلی" تحمیل کرده بود را تایید کردند.

گفتنی است ساکنان منطقه آمرلی از حدود 70 روز پیش تاکنون در برابر اعضای داعش دست به مقاومت مسلحانه زده‌اند.

ارتش عراق در این مدت در کنار نظامیان کردستان عراق (پیشمرگه) نیز به عملیات نظامی خود علیه داعش برای شکستن محاصره آمرلی ادامه دادند.

منطقه آمرلی در شمال عراق محل سکونت ترکمن های شیعه است.

هواپیماهای آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی و استرالیایی کمک های آب و غذا را از طریق هوا برای افراد در محاصره در منطقه آمرلی پرتاب کرده‌اند.

برگزاری مراسم جشن و شادی ترکمن های عراق پس از آزادی شهرک آمرلی

امروز ارتش عراق کنترل کامل شهرک آمرلی را که ساکنان آن ترکمن های شیعه هستند از تروریست های داعش پس گرفت.
شهرک آمرلی به مدت دو ماه در تصرف داعش بود. این شهرک در شمال عراق قرار دارد.
جاسم حمد، وزیر جوانان عراق نیز اعلام کرد سربازان ارتش این کشور پس از درگیری شدید با تروریست های داعش، شهرک آمرلی را آزاد کردند.

دو ماه پیش صدها نفر از شورشیان داعش به طرف شهرک آمرلی به پیشروی خود ادامه دادند و این موضوع باعث قطع کمک های غذایی، آب آشامیدنی و امکانات پزشکی به ساکنان این منطقه شد.
نیکلای ملادنوف، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور عراق هفته گذشته هشدار داده بود ساکنان شهرک آمرلی در معرض قتل عام احتمالی توسط افراطیون هستند.

شبکه مستقل خبری السومریه نیز گزارش کرد " نوری مالکی"، با فرماندهان ارتش در آمرلی تماس تلفنی برقرار کرد و این پیروزی را به آنان تبریک گرفت.
در همین حال نیروهای ارتش عراق نیز به سمت منطقه سلیمان بیک در شمال عراق به پیشروی های خود ادامه دادند.
یک مقام امنیتی عراق در گفتگو با خبرگزاری السومریه اعلام کرد : نیروهای امنیتی این کشور پس از درگیری های شدید با شورشیان داعش توانستند بخش هایی از منطقه سلیمان بیک را آزاد کنند.
"رائد ابراهیم"، استاندار استان صلاح الدین در شمال عراق اعلام کرد : این آغاز پیروزی و نقطه شروع آزاد سازی همه مناطق این کشور است. 

با پیشروی های تروریست های داعش در عراق و سوریه، چندین کشور پیشنهاد ارسال سلاح و تجهیزات به منظور مقابله با شورشیان در شمال عراق را مطرح کردند.
دولت استرالیا امروز اعلام کرد مقامات این کشور به درخواست آمریکا و به منظور حمایت از حملات ارتش عراق علیه ستیزه جویان در شمال، تجهیزات نظامی به این کشور ارسال خواهند کرد.

"تونی ابوت"، نخست وزیر استرالیا گفت هواپیمای هرکولوس سی-130 و سی-17 نیروی هوایی این کشور به هواپیماهای کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و کانادا در عراق می پیوندد.

وی گفت : مشارکت استرالیا با هماهنگی دولت عراق و کشورهای منطقه همچنان ادامه خواهد داشت.
در حمله داعش از ماه ژوئن تاکنون بیش از هزاران نفر از اقلیت های مسیحی و ایزدی به مناطق امن فرار کردند.

پرتاب 3 تن بسته کمکی بر فراز شهر "آمرلی" عراق توسط ارتش فرانسه

ستاد مشترک ارتش فرانسه امروز اعلام کرد: ارتش فرانسه طی نیمه‌شب گذشته مجموعا حدود سه تن کمک بشردوستانه را بر فراز شهر آمرلی عراق پرتاب کرد.
 
بنابر اعلام همین منبع، این کمک‌ها با دو فروند هواپیمای C-160 و در هماهنگی با هم‌پیمانان آمریکایی، انگلیسی و استرالیایی پاریس بر فراز شهر آمرلی پرتاب شده است.
 
نیروهای امنیتی عراق امروز با همکاری نیروهای داوطلب موفق شدند محاصره منطقه آمرلی را در هم بشکنند.  
 
ترکمن‌های شیعه در آمرلی بیش از دو ماه است که در محاصره تکفیری‌های داعش هستند اما به دلایل مختلف ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه کرد تا امروز نتوانسته‌ بودند به شکست محاصره آمرلی و کمک به ساکنان این شهر دست بیابند.

آزادسازی 90 درصد از شهر سليمان بيک توسط  نيروهای ارتش عراق

خبرنگار این شبکه در بغداد گفت نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای مردمی وارد آمرلی شده اند. وزارت دفاع عراق طرحی قوی برای شکست محاصره این شهر تدوین کرده بود و از چهار محور به این شهر حمله کرد.

روستاه و مناطق مسکونی بسیاری در اطراف امرلی آزاد شده اند و منطقه سلیمان بیک نیز بیش از 90 درصد آزاد شده است و نیروهای یگان مهندسی عراق اکنون مشغول خنثی سازی بمب هایی هستند که تروریستها در ساختمانها و جاده ها کار گذاشته اند.




انتهای پیام//

برچسب‌ها:

نظر شما