شناسهٔ خبر: 1092181 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرمانده عراقي: نيروهاي امنيتي عراق در پنج کيلومتري شهرک آمرلي هستند

صاحب‌خبر - تهران/ واحد مرکزی خبر/ سیاسی 1393/06/09
منابع امنیتی عراق اعلام کردند نیروهای امنیتی و پیشمرگه در فاصله پنج کیلومتری شهرک تحت محاصره آمرلی هستند و پیشروی آنان برای پایان محاصره این شهرک شیعه و ترکمن نشین در شمال عراق ادامه دارد .
محمد مهدی البیاتی از فرماندهان نیروهای مقاومت مردمی وابسته سپاه بدر گفت نیروهای داوطلب مقاومت مردمی و پیشمرگه هم اکنون درآستانه پنج کیلومتری شهرک آمرلی مستقر هستند و پیشروی آنان برای ورود این شهرک ادامه دارد .
البیاتی افزود درگیری های شدید بین نیروهای عراقی و مقاومت مردمی با عناصر داعش در روستای ینکجه ادامه دارد این نیروها تاکنون توانستند روستاهای الحفریه ، لقوم و حبش را در شمال آمرلی از حضور تروریست های داعش پاکسازی کنند .
وی افزود تاکنون دست کم 60 تن از عناصر داعش و یک نیروی مقاومت مردمی در این درگیری ها کشته و چهار نیروی مردمی هم زخمی شدند .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کرکوک ، سرهنگ مصطفی البیاتی فرمانده یگان ویژه آزادی شهرک آمرلی هم گفت همزمان با پیشروی نیروهای عراقی به طرف این شهرک ، جنگنده ها و بالگردهای ارتش هم مواضع عناصر داعش را به شدت بمباران می کنند .
ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای مقاومت مردمی و پیشمرگه از دیشب عملیات نظامی گسترده ای را برای آزادی شهرک آمرلی که از دو ماه پیش در محاصره عناصر داعش است ، آغاز کردند .
شبه نظامیان شیعه به ویژه شاخه نظامی سازمان بدر ، گردانهای عصائب اهل الحق و گردانهای السلام وابسته به جریان مقتدی صدر از جمله نیروهای مقاومت مردمی هستند که ارتش عراق را در حمله به شهرک آمرلی پشتیبانی می کنند .
شهرک آمرلی در 160 کیلومتری شمال بغداد از دو ماه پیش در برابر حملات عناصر داعش برای تصرف این منطقه مقاومت کرده است . این درحالی است که عناصر داعش همه مسیر های منتهی به این شهرک را بستند و ساکنان آنان با کمبود شدید آب ، مواد غذایی و دارویی مواجه هستند .
148/173/

نظر شما