شناسهٔ خبر: 1086986 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استرالیا هم به جمع ارسا‌ل‌کنندگان سلاح برای کُردهای عراق پیوست

"تونی ابوت" نخست وزیر استرالیا امروز سه شنبه اعلام کرد استرالیا در زمینه ارسال سلاح برای نیروهای کرد عراقی به آمریکا کمک خواهد کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش   سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه، آبوت طی بیانیه ای اظهار داشت : " آمریکا از استرالیا خواسته است  تا با هدف مشارکت در " تلاش کشورها " برای مقابله با نیروهای داعش  در انتقال تجهیزات نظامی از جمله سلاح و مهمات به نیروهای کرد عراقی با آمریکا همکاری کند.." 

وی تصریح کرد هواپیماهای نیروی هوایی سلطنتی استرالیا از نوع سی 130 هرکولس و سی 17 گلوب مستر با هدف "انجام این ماموریت مهم " به سایر کشورها نظیر کانادا، ایتالیا، فرانسه، انگلیس و آمریکا می پیوندند.

آبوت خاطر نشان کرد استرالیا به همراه سایر کشورها می کوشد تا  از " فاجعه انسانی " که عراق با آن مواجه است بکاهد و به تهدید امنیتی که داعش پدید آورده است پاسخ دهد.

استرالیا 13 اوت نیز به انتقال کمکهای هوایی بشردوستانه برای آوارگان شمال عراق مبادرت ورزید.

این کشور  دیروز شنبه نیز در  حمل هوایی کمک بشردوستانه بر فراز شهر آمرلی در 160 کیلومتری شمال بغداد که از بیش از دو ماه پیش در محاصره نیروهای داعش است و ارتش عراق می کوشد آن را باز پس بگیرد مشارکت کرد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه  "واکنش مشترک آمریکا و ائتلافی متشکل از حداکثر کشورها را بر ضد نیروهای داعش خواستار شد."

انتهای پیام./

نظر شما