شناسهٔ خبر: 1426327 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اولین شهید آمرلی/ راز مقاومت شهری که سر خم نکرد

مقاومت قهرمانانه مردم آمرلی عراق در برابر تهاجم گروه تروریستی داعش، این شهر را تبدیل به نماد مقاومت در عراق کرده است. راز مقاومت جانانه این شهر در بین مردم آن و اعتقاد آنها نهفته است.

صاحب‌خبر -

آمرلی یکی از مناطق تابع طوزخرماتو در استان صلاح الدین عراق است که از شهر کوچک آمرلی و تعدادی روستای اطراف این شهر تشکیل شده است و این ناحیه محل زندگی ترکمان‌های شیعه عراق است. در طول حملات وحشیانه داعشی ها که با خیانت برخی سران عراقی نیز همراه بود، مردم اینمنطقه تصمیم گرفتند در مقابل حملات این گروه ایستادگی کنند و خود را تسلیم عناصر داعش نکنند. زنان و کودکان آمرلی پابه‌پای مردان سلاح به دست گرفته‌اند تا توسط عناصر گروه تروریستی داعش به اسیری گرفته نشوند.

مقاومت مردم آمرلی در برابر داعش

آن‌ها در دفاع از ناموس و خانه و کاشانه خود مردانه جنگیدند و بارها اعلام کردند  داعشی‌ها بزدلند که جرأت رویارویی مستقیم با مردم و جنگ رو در رو با آن‌ها را ندارند. فشار گروههای تروریستی و محاصره منطقه که باعث کمبود شدید غذا، آب سالم و حتی دارو شده بود هرگز ترکمنهای این منطقه را مایوس نکرد تا سرانجام ارتش عراق با کمک مردم موفق به شکستن محاصره تروریستها شدند و آزادی به این منطقه مهم بازگشت.

مقاومت مردم آمرلی در برابر داعش

مردم این منطقه با وجود تحمل سختی های فراوان در جنگ با داعش، خود را پیروز و سربلند میدانند و به مقاومت قهرمانانه خود افتخار میکنند.

دانلود

نظر شما