شناسهٔ خبر: 67491826 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

ماجرای نامه‌ای که جلیلی به روحانی نوشت؛ بگویید زنگنه درباره کرسنت صحبت نکند!

«می‌گویید دزدی شده، من کردم؟ مدیران شرکت نفت دزدی کردند؟ همان‌هایی کثافت کاری کردند که بعدا هم قرارداد را به خاطر منافع خارجی‌ها به هم زدند. شما که عمق راهبردی دارید باید این‌ها را بفهمید. این عمق راهبردی بود که قراردادی که رابطه‌ی راهبردی برای ما برقرار می‌کرد را خراب کردید و بعد هم نتوانستید قرارداد دیگر امضا کنید.»

صاحب‌خبر -

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت دولت‌های خاتمی و روحانی پشت پرده حمله جلیلی و زاکانی به کرسنت را فاش کرد.

به گزارش خبرآنلاین، او گفت باید معلوم شود چرا آقای جلیلی درباره‌ی کرسنت گزارش اشتباه داده است.

زنگنه گفت: به آقای جلیلی گفتم بیا با هم مناظره کنیم. ایشان فکر می‌کرد در مناظره هم می‌توان نیروی پوششی فرستاد. این که تبلیغات انتخابات نیست که پوششی بفرستید. من می‌خواهم با تو کُشتی بگیرم. در کُشتی که نمی‌توان کس دیگری را فرستاد. من می‌خواهم بپرسم چرا از حق خیار عبن استفاده نکردی؟ چرا از حق خیار تدلیس استفاده نکردی؟ از پوششی‌ات بپرسم؟ پوششی‌ات می‌گوید من نبودم، نمی‌دانم. من از خودت می‌خواهم بپرسم. چرا به رییس جمهور اشتباه گزارش دادی که خسارت این [فسخ قرارداد کرسنت]بالا نیست؟ این‌ها را از خودت باید بپرسم. چرا می‌ترسی؟

وزیر سابق نفت در جمع کارشناسان انرژی گفت: در مرداد سال ۱۳۹۲ من به عنوان وزیر پیشنهادی در دولت اول آقای روحانی به مجلس رفتم. آقای جلیلی دبیر شورای امنیت ملی بود و نامه‌ای به آقای روحانی نوشت و در آن اعلام کرد به زنگنه بگویید درباره‌ی کرسنت صحبت نکند چرا که به ضرر ماست.

او در توضیح این مطلب اضافه کرد: آقای روحانی نیز نامه را به من ابلاغ کرد. قبل این موضوع، اما هماهنگ شده بود و آقای زاکانی امد و هر چه دلش می‌خواست را علیه من در مورد کرسنت گفت. زبان من را بسته بودند، اما او امد هر چه می‌خواست گفت. این مردانگی شماست. از همان موقع می‌ترسیدید با من صحبت کنید.

الان هم می‌ترسید. مرد باشید و جلو بیایید رو در رو صحبت کنیم تا ببینم جواب چه دارید. می‌گویید دزدی شده، من کردم؟ مدیران شرکت نفت دزدی کردند؟ همان‌هایی کثافت کاری کردند که بعدا هم قرارداد را به خاطر منافع خارجی‌ها به هم زدند. شما که عمق راهبردی دارید باید این‌ها را بفهمید. این عمق راهبردی بود که قراردادی که رابطه‌ی راهبردی برای ما برقرار می‌کرد را خراب کردید و بعد هم نتوانستید قرارداد دیگر امضا کنید.

او گفت: نتوانستید قرارداد دیگر امضا کنید. کسی که می‌گوید ارزان فروختید، وقتی راست می‌گوید که بتواند قرارداد بهتر امضا کند. شما ده تا بیست میلیارد دلار به کشور ضرر زدید و به نفع ابوظبی و بقیه کار کردید و در نهایت هم معلوم نیست چقدر باید خسارت بدهیم و این مدیریت خود شما بوده است چرا که ما کاره‌ای نبودیم.

نظر شما