شناسهٔ خبر: 1086480 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

شهر محاصره شده آمرلی در آستانه آزاد سازی

نیروهای ارتش عراق با مشارکت گروههای مردمی برای آزادسازی شهر آمرلی از محاصره تروریستهای تکفیری حمله گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،این عملیات از سه محور آغاز شده و نیروهای عراقی در پیشروی خود چند روستا را آزاد کرده اند.
نیروهای عراقی دراین عملیات بعد از کشتن دهها نفر از افراد مسلح داعش، کنترل منطقه انجانا و هفت روستا را در اختیار گرفتند. این نیروها همچنین روستای السلام در منطقه طوزخورماتو شرق تکریت را آزاد کردند. این روستا تحت کنترل گروه داعش بود.

محاصره آمرلی
 پنتاگون نیز از حملات هواپیماهای آمریکایی به تروریست های داعش نزدیک منطقه آمرلی عراق خبر داد.
پنتاگون اعلام کرد هواپیماهای آمریکا به دستور باراک اوباما رئیس جمهور این کشور حملات هوایی علیه جنگجویان گروه داعش نزدیک منطقه آمرلی در شمال عراق برای ریختن کمک های انسان دوستانه به ساکنان این منطقه و جلوگیری از حمله جنگجویان داعش به غیرنظامیان در این منطقه، انجام دادند.
بالگرد های ارتش عراق هم  کمک های امدادی به شهر در محاصره آمرلی در شمال این کشور منتقل کردند.
این بالگرد ها پس از انتقال کمک های امدادی به شهر آمرلی ، شماری از مردم این شهر از جمله زنان و کودکان را به محلی امن منتقل کردند.
شهر آمرلی که اکثر ساکنین آنرا شیعیان ترکمن تشکیل می دهند حدود  80 روز است در محاصره گروه تروریستی داعش است.
مردم این شهر اگرچه با کمبود تسلیحات، قطعی آب و برق، نبود دارو و مواد غذایی در آستانه بحران قرار گرفته اند، اما مانع ورود تروریست هابه شهر شده اند.

دانلود


عراق ازبیستم خرداد  که تروریست‌های تکفیری از جمله گروه داعش  موصل را اشغال کردند  ، با آنها در جنگ است.
تروریست‌ها در مناطقی که تصرف کرده اند ،  مرتکب جنایات هولناکی از جمله اعدام دسته جمعی نیروهای امنیتی و شهروندان عراقی شده‌اند.

نظر شما