شناسهٔ خبر: 65923697 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

رگبار باران، وزش باد و خیزش گرد و خاک در استان‌های مختلف در روز طبیعت

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛ رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی از رگبار باران، وزش باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک در نقاط مستعد در استان‌های مختلف کشور طی امروز و تداوم این وضعیت برای فردا یعنی در روز طبیعت خبر داد.

صاحب‌خبر -

«صادق ضیائیان»، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت آخرین جوی کشور توضیح داد: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۲ و ۱۳ فروردین) در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شرق خوزستان، شمال و شرق فارس، برخی نقاط استان کرمان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های البرز مرکزی و شرقی، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد خیزش گرد و خاک، در ارتفاعات بارش برف و در برخی نقاط تگرگ پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: برای روز سه‌شنبه (۱۴ فروردین) در شمال استان‌های هرمزگان، فارس و خراسان رضوی، ارتفاعات کرمان، جنوب اصفهان، برخی نقاط چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز چهارشنبه (۱۴ فروردین) در نیمه غربی استان‌های اصفهان و کرمان، شرق لرستان، همدان، مرکزی، چهار محال و بختیاری، شمال استان‌های فارس، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات مازندران بارش رخ خواهد داد. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز پنج‌شنبه (۱۶ فروردین) در نیمه شمالی کرمان، جنوب یزد، گلستان، خراسان شمالی و جنوب سیستان و بلوچستان بارش پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه ۱۲ و ۱۳ فروردین) در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان، مرکزی، قم و برخی نقاط شمال شرق و شرق کشور در ساعت‌هایی از روز وزش باد شدید و در برخی نقاط خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. 

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: دریای خزر در روز یکشنبه (۱۲ فروردین) و شرق خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۳ و ۱۴ فروردین) مواج خواهند بود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه) بندرعباس با بیشینه دمای ۳۴ و ۳۱ درجه سانتی‌گراد و همدان با کمینه دمای ۱- درجه سانتی‌گراد، به ترتیب گرمترین و سردترین مراکز استان کشور هستند.

انتهای پیام/

نظر شما