شناسهٔ خبر: 65890325 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

احتمال طغیان رودخانه‌ها در نیمه شرقی کشور طی امروز و فردا

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛ رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی از احتمال طغیان رودخانه‌ها در نیمه شرقی کشور و بخش‌هایی از جنوب شرق طی امروز و فردا خبر داد و همچنین به عموم هموطنان توصیه کرد که از پیمایش مسیرهای کوهستانی طی دو روز آینده پرهیز کنند.

صاحب‌خبر -

«صادق ضیائیان»، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز (پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳) توضیح داد: امروز در نیمه غربی اصفهان، جنوب یزد، شرق لرستان، شمال فارس، بعضی مناطق چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات کرمان و بعضی مناطق شرق و شمال شرق کشور، رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع، بارش برف پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: روز جمعه در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، بعضی نقاط استان‌های یزد، کرمان، جنوب اصفهان، شنبه در بعضی نقاط استان فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و مناطق استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و یکشنبه در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، بعضی مناطق کرمان و ارتفاعات البرز بارش رخ خواهد داد. روز دوشنبه نیز بارش‌ها در غرب و شرق سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: طی سه روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد گاهی همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی دو روز آینده مواج خواهد بود. 

ضیائیان همچنین به شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ فروردین) اشاره کرد و گفت: از ظهر امروز (پنجشنبه ۹ فروردین) از بعد از ظهر امروز احتمال بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی و از اواخر وقت امروز در ارتفاعات خراسان شمالی همراه با وزش باد شدید، مه‌آلودگی و کاهش دید افقی و عمودی وجود دارد. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: فردا بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و تگرگ در ارتفاعات شرق و جنوب شرق تداوم خواهد داشت و شدت بارش‌ها در جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات خراسان جنوبی همراه با سیلاب موقتی خواهد بود. 

ضیائیان تاکید کرد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های فصل بهار همراه با وقوع رعد و برق، شرایط برای اصابت صاعقه و آسیب ناشی از پدیده رعد و برق در مناطق ذکرشده وجود دارد. همچنین با توجه به بارش‌های سنگین روزهای گذشته و بارش برف در قله‌های مرتفع (به ویژه ارتفاعات البرز و زاگرس) باید طی امروز و فردا از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود. ضمن این که شرایط برای ریزش سنگ و لغزش در مسیرهای پیمایش در کوهستان‌ها وجود دارد. 

وی در پایان گفت: طی امروز و فردا در نیمه شرقی کشور و بخش‌هایی از جنوب شرق نیز با توجه به شدت بارش‌های رگباری، افزایش دبی رودخانه‌ها می‌تواند منجر به سیلابی شدن و طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی شود، بنابراین دره‌نوردی و پیمایش در مسیر رودخانه‌های این مناطق مخاطره‌آمیز است.

انتهای پیام/

نظر شما