شناسهٔ خبر: 66660716 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

زیرگذر تقاطع غیرهمسطح نواب - تندگویان افتتاح شد

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران گفت: زیرگذر تقاطع غیرهمسطح شهید نواب - تندگویان، با حضور معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، رئیس پلیس راهور پایتخت و شهردار منطقه ۱۶ بازگشایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه‌های شهید نواب و شهید تندگویان در دی ماه سال ۱۴۰۲ گفت: دسترسی شمال به جنوب این تقاطع روز گذشته -دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳- با تعریض این معبر از ۲ خط عبوری به ۳ خط در طراحی جدید، گشایش یافت.

وی با اشاره به در آیین بازگشایی زیرگذر مذکور تأکید کرد: بر اساس تأکید معاون محترم فنی و عمرانی شهرداری تهران، به محض اتمام عملیات اجرایی هر یک از پروژه‌ها، دسترسی‌های لازم برای شهروندان تأمین خواهد شد و وقفه‌ای در این خصوص ایجاد نخواهد شد. بر همین اساس، با وجود حجم گسترده و فشردگی فعالیت‌های نهایی در پروژه زیرگذر نواب_تندگویان، روز گذشته مسیر برای استفاده شهروندان محترم بازگشایی شد.

صداقتی با یادآوری اینکه عملیات اجرایی زیرگذر شمال به جنوب بزرگراه شهید تندگویان به عنوان فاز ۲ پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید نواب_شهید تندگویان بلافاصله پس از افتتاح فاز یک و اعمال انحراف ترافیک مورد نیاز، تسریع شد، ادامه داد: با وجود معارضین تأسیساتی و پیچیدگی‌های اجرایی، زیرگذر این پروژه به بهره‌برداری رسید و از این به بعد بر تکمیل دیگر دسترسی‌های تقاطع متمرکز خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه این زیرگذر شمالی - جنوبی نقش هدایت ترافیک از محدوده میدان بهمن به سمت بزرگراه آزادگان را بر عهده دارد، افزود: مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید تندگویان به صورت روسطحی وجود داشت اما با انتقال ترافیک به سطح زیرین، فضای روسطحی جهت اجرای یک دسترسی جدید و مهم یعنی مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید تندگویان به بزرگراه نواب آزادسازی می‌شود.

وی در تشریح مشخصات فنی زیرگذر شمال به جنوب تقاطع شهید نواب-تندگویان گفت: زیرگذر بزرگراه شهید تندگویان به طول ۶۶۷ متر با احتساب شیبراهه ها و عرض ۱۳.۵ متر، شامل ۲ خط عبوری، یک خط اضطرار و ۲ پیاده‌رو است و برای احداث آن ۲۰۸ حلقه شمع اجرا شده است.

صداقتی معارضین زیرگذر را شامل کانال بهمنیار و طارمی، لوله آب ۱۱۰۰ میلیمتر، لوله فاضلاب ۱۲۰۰ و ۶۰۰ میلیمتر، ۴ پایه تیر روشنایی، منهول اداره آب و برق و دوربین ترافیکی برشمرد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به استفاده از ۲۵۰۰ تن آسفالت برای احداث این زیرگذر، در خصوص اقدامات پیش‌ روی این پروژه گفت: پس از هدایت ترافیک شمال به جنوب بزرگراه شهید تندگویان به زیرگذر و آزادسازی فضای روسطحی، عملیات اجرایی فاز ۳ پروژه یعنی احداث مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید تندگویان به بزرگراه نواب آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: تقاطع نواب-تندگویان فاقد دسترسی جنوب به شمال بوده و شهروندان می‌بایست با طی ۱.۵ کیلومتر مسیر اضافی از جنوب بزرگراه شهید تندگویان و از طریق میدان بهمن به شمال بزرگراه شهید نواب تغییر مسیر دهند. بنابراین احداث این دسترسی جدید در فاز ۳ علاوه بر کاهش پیمایش‌های اضافی، کاهش بار ترافیک میدان بهمن و بخش های شمالی بزرگراه شهید تندگویان را در پی خواهد داشت.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری در پایان خاطرنشان کرد: فاز ۴ پروژه به تکمیل پل چپ‌گرد این تقاطع اختصاص دارد و امکان اتصال جنوب بزرگراه نواب به شمال بزرگراه شهید تندگویان و میدان بهمن را فراهم می‌سازد. با تکمیل این پل، گردش‌های اضافی در جنوب بزرگراه شهید تندگویان به میزان ۳ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر شما