شناسهٔ خبر: 4931135 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تحولات یمن؛

هشدار های صوری سازمان ملل متحد/ اوضاع وخیم نفتی یمن/ اسارت نظامیان سعودی

سازمان ملل متحد درباره وخامت اوضاع انسانی در یمن هشدار داد/ خسارتی که به شرکت نفت وارد شده است، بسیار سنگین است/نیروهای قبایل یمنی در پاسخ به حمله موشکی سعودی ها به پنج پایگاه نظامی آنها حمله کرده و شماری از نظامیان سعودی را اسیر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سخنگوی سازمان ملل متحد بدون محکوم کردن تجاوزگری عربستان سعودی به یمن اعلام کرد: ادامه حملات عربستان کمک رسانی به مردم این کشور را ناممکن کرده است.

وخامت اوضاع انسانی

توپخانه رژیم سعودی بامداد امروز، سه شنبه، 15 اردیبهشت 1394، مزارع و شهر حرض در استان حجه در غرب یمن را هدف قرار داد. استان حجه در غرب یمن واقع شده است.

 

استفان دوجاریچ، سخنگوی سازمان ملل متحد، با بیان اینکه شمار کشته ها و آوارگان در یمن همچنان رو به افزایش است، افزود: نیروهای امدادی سازمان ملل متحد به علت ناامنی در یمن نمی توانند به مردم این کشور خدمات پزشکی ارائه کنند.

وخامت اوضاع انسانی در یمن

همچنین مسئول هماهنگی کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن هشدار داد، بدون دسترسی امن و آزاد به فرودگاه های یمن نهادهای کمک رسان قادر به انتقال کارکنان، نیازمندی های پزشکی و دیگر کمک های فوری و حیاتی به داخل یمن نخواهند بود.

 

جنگنده های عربستان سعودی روز دوشنبه نیز همچون روزهای گذشته با حمله به فرودگاه صنعا یک فروند هواپیمای غیرنظامی را  که از آن برای انتقال مواد غذایی و دارو استفاده می شد، هدف قرار دادند و منهدم کردند.

 

یکی از کارکنان فرودگاه صنعا گفت: این نتیجه حمله وحشیانه به یمن است؛ از این هواپیما برای انتقال مواد غذایی به مناطق محروم و استان های دوردست استفاده می شد که متجاوزان سعودی آن را هدف قرار دادند و به آتش کشیدند.

 

دانلود

 

 

رژیم سعودی از هفته گذشته برای جلوگیری از فرود هواپیماهای امدادرسان در فرودگاه صنعا بمباران این فرودگاه را آغاز کرد. برابر گزارش های دفتر هماهنگی کمک های انسانی سازمان ملل متحد زیرساخت های یمن از جمله «فرودگاه بین المللی صنعا» هدف اصلی حملات  هوایی رژیم سعودی به خاک یمن است.

 

صدها تن از کارکنان نهادها و سازمان های دولتی یمن با تجمع مقابل مقر سازمان ملل متحد در پایتخت کشورشان بر لغو فوری محاصره یمن، توقف حملات و همچنین مجازات کشورهای متجاوز به علت ارتکاب جنایت های جنگی تاکید کردند.  
 
یکی از شهروندان یمنی گفت: ما به اینجا آمده ایم تا از سازمان ملل متحد بخواهیم به سکوت و انفعال خود پایان دهد و برای توقف حملات رژیم سعودی به مردم بی دفاع یمن اقدامی عملی صورت دهد.

 

شرکت نفت یمن نیز اعلام کرد این کشور با بحران شدید در زمینه سوخت رو به روست که علت این بحران نیز حملاتی است که اجازه نمی دهد محموله های نفت و گاز از استان مارب خارج شود؛ مهاجمان حتی این محموله ها را به صورت مستقیم هدف قرار می دهند. 

 

علی اللطیفی، مدیرکل شرکت نفت یمن گفت: ما حدود سی و پنج نیروگاه داریم که هدف بمباران قرار گرفته است و شماری نیز قربانی شده اند. تاسیساتی داریم که بمباران شده اند. خسارت هایی که به شرکت نفت وارد شده، بسیار سنگین است.

 

دانلود

 

 

 

همچنین شبکه المنار گزارش داد نیروهای قبایلی یمن به پنج پایگاه نظامی عربستان سعودی داخل خاک این کشور حمله و شماری از نظامیان سعودی را اسیر کردند.

گروه هایی از مبارزان قبایلی یمن با حمله به مواضع نیروهای عربستان سعودی داخل خاک این کشور توانستند چند پایگاه را به تصرف خود درآورند.

 

در این حمله که به صورت همزمان به پنج پایگاه عربستان سعودی صورت گرفت، پایگاه الحلقه در نجران و پایگاه التبح در جازان به اضافه سه پایگاه دیگر که به پایگاههای جازان معروف است شامل شد.

منابع امنیتی یمن اعلام کردند قبایل یمنی، نظامیان عربستان سعودی را از منطقه بیرون راندند و مقادیری سلاح و جنگ افزار را به غنیمت گرفتند و پس از آن بدون هیچ تلفاتی به مواضع خود بازگشتند.

منابعی به المنار خبر دادند قبایل یمنی همچنین شماری از نظامیان سعودی را به اسارت گرفتند و خودروهای نظامی آنها را منهدم کردند.

جنگنده های ائتلاف سعودی نیز حملاتی به این پایگاههای هدف قرار گرفته، انجام دادند.

گفتنی است این حمله مبارزان قبایل یمنی به پایگاههای نظامی عربستان سعودی در پاسخ به حمله موشکی و توپخانه ای سعودیها که دو کامیون حامل مواد غذایی را هدف قرار دادند، صورت گرفت.

نظر شما