شناسهٔ خبر: 4929819 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

شکست های سنگین عربستان در ماجراجویی تجاوز به خاک یمن

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان: سران آل سعود که با تشویق برخی از کشورهای غربی و بلند پروازی های خود تجاوز به خاک یمن را در اسناد تاریخی خود علیه مسلمانان افزودند، شاید تصور نمی کردند به این زودی شاهد شکست های نظامی خود در این جنگ نابرابر باشند.

به گزارش خبرگزاری میزان، در پی شکست سنگین نیروی دریایی عربستان در حمله به عدن طی دو روز گذشته، ارتش این کشور ناکامی دیگری را دیروز شاهد بود و مجبور به فراز از برخی مواضع زمینی خود شد.

شبکه خبری المنار در این باره نوشت: در حمله نیروهای مردمی یمن به مواضع ارتش عربستان که به صورت همزمان به پنج پایگاه عربستان سعودی صورت گرفت پایگاه الحلقه در نجران و پایگاه التبح در جازان به اضافه سه پایگاه دیگر که به پایگاههای جازان معروف است شامل شد.

منابع امنیتی یمن اعلام کردند: قبایل یمنی ، نظامیان عربستان سعودی را از منطقه بیرون راندند و مقادیری سلاح و جنگ افزار را به غنیمت گرفتند و پس از آن بدون هیچ تلفاتی به مواضع خود بازگشتند.

قبایل یمنی همچنین شماری از نظامیان سعودی را به اسارت گرفتند و خودروهای نظامی آنها را منهدم کردند.

درپی این پیروزی، ارتش سعودی به گلوله باران چندین منطقه در استان حجه از جمله منطقه حراد دست زد.

در تحولی دیگر، سازمان ملل متحد از ائتلافی که رهبری آن را رژیم سعودی به عهده دارد خواست به بمباران فرودگاه صنعا پایان دهد تا امکان ارائه کمک های بشردوستانه به مردم یمن فراهم شود.

نظر شما