شناسهٔ خبر: 4929335 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تصرف مواضع نظامی سعودی از سوی یمنی ها

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از المنار، نیروهای مردمی یمن درپی تصرف این پایگاه ها،تجهیزات آن را به غنیمت گرفتند.



در این حمله که به صورت همزمان به پنج پایگاه عربستان سعودی صورت گرفت پایگاه الحلقه در نجران و پایگاه التبح در جازان به اضافه سه پایگاه دیگر که به پایگاههای جازان معروف است شامل شد. 


منابع امنیتی یمن اعلام کردند: قبایل یمنی ، نظامیان عربستان سعودی را از منطقه بیرون راندند و مقادیری سلاح و جنگ افزار را به غنیمت گرفتند و پس از آن بدون هیچ تلفاتی به مواضع خود بازگشتند.  


قبایل یمنی همچنین شماری از نظامیان سعودی را به اسارت گرفتند و خودروهای نظامی آنها را منهدم کردند. 



درپی این پیروزی، ارتش سعودی به گلوله باران چندین منطقه در استان حجه از جمله منطقه حراد دست زد.

 ناکامی تجاوز دریایی عربستان


یکی از فرماندهان انصار الله یمن خبر داد:« انصار الله و ارتش انقلابی یمن موفق شدند عملیات دریایی نیروهای ائتلاف سعودی را ناکام بگذارند، یک  شناور را به غنیمت و چندین نیروی ائتلاف را به اسارت بگیرند.»

عدنان هاشم قحطانی تصریح کرد:« گروه مسلحی که این عملیات را آغاز کرده بود از نیروهای عربستان بوده است.

صبر مردم یمن زیاد طول نخواهد کشید

رئیس شورای سیاسی انصارالله گفت: صبر مردم یمن در برابر تجاوزگری ها مدت زیادی طول نخواهد کشید.

شبکه تلویزیونی المسیرة گزارش داد، صالح الصماد رئیس شورای سیاسی انصارالله گفت: صبر مردم یمن در برابر تجاوزگری ها زیاد طول نخواهد کشید و بالاخره زمانی به پایان می رسد.

در تحولی دیگر، سازمان ملل متحد از ائتلافی که رهبری آن را رژیم سعودی به عهده دارد خواست به بمباران فرودگاه صنعا پایان دهد تا امکان ارائه کمک های بشردوستانه به مردم یمن فراهم شود.

آمادگی سودان برای شرکت در تجاوز زمینی به یمن 

سرلشکر یونس محمود مشاور وزارت دفاع سودان افزود: عملیات نظامی زمینی در یمن عملا بعد از اینکه مرحله عملیات نظامی هوایی طوفان قاطعیت به پایان رسید، آغاز شده و ارتش سودان آماده است در عملیات زمینی شرکت کند.

وی افزود: در دو روز گذشته عملیات پیاده کردن نیروهای ویژه در شهر عدن جنوب یمن برای تشکیل پایگاه نظامی و گسترش مناطق تحت کنترل در داخل عدن صورت گرفته است.

کنفرانس گفتگوهای ملی یمن 17 مه در ریاض

یک منبع آگاه اعلام کرد: عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن که در حال حاضر در عربستان سعودی به سر می برد، 17 مه را برای برگزاری کنفرانس " گفتگوهای ملی" بین گروه های سیاسی زمان بندی کرده است.

این منبع تاکید کرد: هادی از مقامات سیاسی یمنی خواسته است در این مذاکرات که با هدف تغییر وضع کنونی کشور در ریاض برگزار می شود، شرکت کنند.


نظر شما