شناسهٔ خبر: 36991053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران:

ساخت انواع واگن تولید داخل در دستور کار راه آهن قرار دارد

رسولی گفت: از ظرفیت تبصره ماده ۱۸ دو هزار میلیارد تومان تفاهم نامه که منجر به قرارداد عاملیت چهار بانک می شود؛ امضا شده که ۹۷۴ دستگاه انواع واگن برای کارخانجات تولید داخل سفارش گذاشتیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، «سعید رسولی»شنبه شب(۲۳ آذر) در آخرین برنامه سفر خود به استان با حضور در نشست بررسی مشکلات ریلی استان کرمان که با حضور استاندار، جمعی از نمایندگان مجلس، مسئولین استان و...با اشاره به اینکه بر اساس تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اتصال مراکز بار به شبکه ریلی؛ این موضوع یکی از اولویت های اصلی ما است؛ خطوط اصلی راه آهن کشور را ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر و با خطوط فرعی ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: اما به دلیل عدم اتصال به مراکز عمده بار، از نرخ بهره وری پایین تری برخوردار است که باید در یک اقدام جهادی با مشارکت کارخانجات، معادن و صاحبان کالا کار را انجام بدهیم.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه ما خود را مجهز کرده و سرمایه گذار بخش خصوصی نیز پای کار آمده؛ ادامه داد: محور بافق-کرمان به طول ۲۳۴ کیلومتر باید بازسازی اساسی شود که از سال ۹۰ آغاز شده و تاکنون ۷۵ کیلومتر آن بازسازی شده؛ این محور ۴۶ کیلومتر بحرانی دارد که طبق هماهنگی انجام شده از فردا(۲۴ آذر) به صورت تلفیقی(امانی-پیمانی) تا پایان سال مالی ۹۸ یعنی خرداد ماه سال آینده انجام خواهد شد.

 

وی کارخانه پلورسبز زرند را از افتخارات کشور دانست و بر ضرورت حمایت از آن تأکید کرد و افزود: از ظرفیت تبصره ماده ۱۸ دو هزار میلیارد تومان تفاهم نامه که منجر به قرارداد عاملیت چهار بانک می شود؛ امضا شده که ۹۷۴ دستگاه انواع واگن برای کارخانجات تولید داخل سفارش گذاشتیم.

 

رسولی ادامه داد: از قبل نیز شرکت ها سفارشاتی گذاشتند و از ابتدای امسال ۴۳۲ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو وارد شبکی ریلی کشور شد که ۹۷ درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد داشته و ویژگی آن تولید داخل است.

 

وی با افزودن اینکه کارخانجات واگن سازی عموماً دچار مشکلات اقتصادی شدند؛ درباره کیفیت خط مسافربری کرمان-تهران هم گفت: قطار چهارتخته ۴ ستاره بُن ریل بسیار باکیفیت است و تقاضای ارتقای آن به ۵ ستاره شده که باید بررسی شود اما این ارتقا با نرخ آزاد و ۴ برابری نسبت به ۴ ستاره است.

 

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی درباره قطار ۶ تخته سه ستاره جوپار در مسیر کرمان تهران اظهار داشت: نسبت به کیفیت غذا و نظافت و... اعتراضاتی از سوی مردم بود که تذکر دادیم ضمن اینکه همه قطارها و لکوموتیوها جرم زدایی می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه اقتصاد شرکت های حمل و نقل مسافری اصل و اساس است و این شرکت ها امکانات خود را آزاد می خرند و ارز دولتی هم به آنها داده نمی شود؛ افزود: راه آهن تا آنجا که برای او مقدور است نگاه بنگاهی ندارد بلکه نگاه او کمک به این شرکت ها است اما این شرکت ها نسبت به نرخ تمام شده بلیط، هزینه نمی گیرند و تلاش می کنیم خدمات را بهبود دهیم.

 

رسولی از با اشاره به اینکه ۴ دستگاه سالن حمل خودرو در پلورسبز  به سفارش جوپار در حال تکمیل است؛ درباره قطار گردشگری هم توضیح داد: این قطار یک و نیم تا دو برابر ظرفیت اشغال می کند و اگر در مسیر ترافیک بار باشد برای کشور خسارت ایجاد می کند.

 

وی با بیان اینکه ضریب اشغال قطارهای مسافربری ۹۰ درصد است؛ اعلام کرد: سعی می کنیم به ظرفیت حمل مسافر استان کرمان اضافه کنیم.

 

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی با اشاره به بسیج خطوط ریلی برای حمل زائران اربعین در سال جاری، گفت: در این باره یک رکورد بی سابقه در حمل و نقل ریلی داشتیم.

 

نظر شما