شناسهٔ خبر: 36989084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی:

وجود ۱۴ هزار شبکه ریلی در کشور/وضعیت قطارهای کرمان بهبود می یابد

کرمان - مدیرعامل راه آهن کشور از وجود ۱۴ هزار شبکه ریلی در کشور خبر داد و گفت: باید با یکسری کارهای جهادی شبکه ریلی کشور گسترش پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر سعید رسولی شنبه شب در جلسه بررسی مشکلات ریلی استان کرمان با اشاره به اینکه از قبل ما جلساتی را با مسئولان استان داشته ایم، اظهار کرد: دو پروژه اتصال مراکز عمده بار به شبکه اصلی از اولویت های اصلی کشور است چرا که حدود ۱۴ هزار شبکه ریلی در کشور داریم و به دلیل  ضعیف بودن اتصال خطوط ریلی به شبکه اصلی بار، دارای یکسری مشکلات هستیم و باید با یکسری کارهای جهادی شبکه ریلی کشور گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به معدن جلال آباد که امروز ریل گذاری شروع شد و خواهش کردیم که متوقف نشود که در این زمینه مشکل جرثقیل داشتیم و این مشکل هم برطرف شد، اظهار داشت: محور بافق کرمان به طول ۲۳۴ کیلومتر است که باید بازسازی شود که ۷۵ کیلومتر آن بازسازی شده و ۴۶ کیلومتر آن وضعیت بحرانی دارد که باید بهبود آن تسریع پیدا کند بنابراین از همین فردا کار شروع می شود.

رسولی با اشاره به اقدامات کارخانه پلور سبز عنوان داشت: این نیروی انسانی متخصص سرمایه اصلی استان است و امسال با استفاده از ظرفیت تبصره ماده ۱۸، دو هزار میلیارد تومان تفاهمنامه امضا شد که منجر به قرار داد عاملیت چهار بانک برای فعال کردن این توافقنامه شد و این در سال ۹۹ ادامه پیدا می کند لذا از این محل حدود هزار دستگاه انواع واگن باری، مسافری و غیره برای کارخانه جات داخل سفارش گذاشته ایم.

وی با اشاره به اینکه تا برج هشت امسال حدود ۴۳۲ واگن وارد شبکه ریلی کشور شده است که نسبت به سال گذشته ۹۸ درصد رشد داشته است، ادامه داد: قرار براین شد که ۳۰ دستگاه واگن مسافربری از محل تبصره ماده ۱۸ برای پلور سبز ساخته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب که اگر شرایط مهیا شود قطارهای چهار ستاره چهار تخته تبدیل به پنج ستاره می شود، افزود: قطار سه ستاره جوپار برای بهبود خود در حال اقدام هست.

وی عنوان داشت: ما الان یک رسالت داریم و آن ها کمک به شرکت ها است لذا در حال بازنگری مصوبات هستیم تا در فعالیت های شرکت های ریلی تسهیلگری کنیم.

رسولی با بیان این مطلب که قطار جوپار طی همین دو ماه درحال ساخت و بازسازی هستند لذا وضعیت قطارهای استان نسبت به تعدادی از استان ها بهتر می شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در مورد اربعین وضعیت فرق می کند چراکه موضوعی خاص بود، ادامه داد: در موضوع اربعین در بسیاری از مسیرها قطارها را حذف کردیم و حتی تعدادی از قطارهای باری را هم خواباندیم.

وی ادامه داد: در مورد بهداشت یک طرح ضربتی در حال انجام است، تمام قطارها باید در مسائل بهداشتی حرکت جهادی انجام دهند تا این وضعیت بهبود پیدا کند.

رسولی با اشاره به اینکه مقایسه ها هزینه های کشور را بالا برده اند که تفکری اشتباه است، تصریح کرد: ما به اندازه شأن مردم  باید بهترین خدمات را ارائه کنیم لذا قطار چهارتخته کرمان بسیار با کیفیت و شش تخته هم درحال بازسازی است.

وی با بیان این مطلب که موضوع حمل بار از مسائل اولویت دار ما در سطح کشور است، ادامه داد: در خصوص افزایش خط باتوجه به اینکه ۹۰ درصد خط ریلی کرمان اشغال است لذا این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد که در صورت امکان یک خط اضافه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: موضوع خط ریلی بافت به صورت مجزا پیگیری می شود تا این خط هم متصل به شبکه ریلی کشور شود.

نظر شما