شناسهٔ خبر: 34842968 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس هیات مدیره شرکت آریا ترانسفو استان سمنان:

محدودیت‌های بین‌المللی و تحریم‌های داخلی تولید را سخت کرده است

معماریان، با بیان اینکه محدودیت‌های بین‌المللی و تحریم‌های داخلی تولید را سخت کرده است گفت: مسئولان باید به استان‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان،«فرج الله معماریان» در حاشیه مراسم تحویل ترانسفورماتور نیروگاهی توان بالا ساخت شرکت آریاترانسفو شهمیرزاد، در نشست خبری،از برخی قوانین و مقررات به مثابه وزنه‌هایی که به پای تولید بسته شده نام برد و از مسئولان و خصوصا قانونگذاران خواست که وزنه‌ها را از پای تولیدگران کشور باز کنند.

 

رئیس هیات مدیره شرکت آریا ترانسفو واقع در شهمیرزاد استان سمنان، حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی به منظور رونق کسب و کار در استان سمنان ادامه یابد و با برنامه‌ریزی اصولی می توان برای توسعه کشور اقدام کرد.

 

وی به نقش مهم رسانه‌ها در این شرایط پرداخت و افزود: رسانه‌ها می‌توانند به باز کردن این وزنه‌ها از پای تولید و رسیدن صدای تولیدگران به مردم و مسئولان کمک شایانی کنند.

 

معماریان، به تمجید از همراهی مسئولان استان و خصوصا استاندار سمنان پرداخت و گفت: متاسفانه اختیارات استان‌ها بسیار کم است و اختیارات در مرکز و ستادهای مرکزی تجمیع شده است.

 

این صنعتگر افزود: فعالیت اقتصادی با وجود تحریم‌ها در کشور بسیار دشوار است، اما با همدلی و اتحاد، موانع تولید یکی از پس از دیگری برداشته می شود.

 

وی با اشاره به اینکه اخیرا بخش محدودی از اختیارات به استان‌ها واگذار شده از وزرای دولت خواست بخشی از اختیارات خود را به استان‌ها تفویض اختیار کنند.

 

معماریان، به تجربه احداث بزرگترین کارخانه تولید ترانسفورماتور خاورمیانه در شهمیرزاد اشاره داشت وگفت:95 درصد نیروهای این کارخانه جوان و زیر ۳۰ سال سن داشته و عمدتا نیروهای بومی منطقه هستند.

 

رئیس هیات مدیره شرکت آریا ترانسفو تصریح کرد: تحویل نخستین ترانسفورماتور نیروگاهی توان بالای شرکت آریا ترانسفو دستاوردی مهم برای رونق صنعت برق ایران است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها می توان برای توسعه کشور اقدام‌های جدی تری انجام داد.

 

وی گفت: واحدهای بزرگ استان سمنان به دلیل اشتغال‌زایی قابل توجه به حمایت بیشتری نیاز دارند و حمایت از این واحدها باید به صورت مستمر ادامه یابد.

 

رئیس هیات مدیره شرکت آریا ترانسفو گفت: حمایت استاندار و مسئولان سمنان از شرکت آریا ترانسفو ارزنده و مطلوب است و ادامه این روند می تواند توسعه اقتصادی روزافزون را برای استان به ارمغان بیاورد.

 

وی با بیان اینکه آریاترانسفو انحصار در این صنعت را به رقابت تبدیل کرد افزود: در گذشته که تنها یک واحد در سطح ملی به ساخت ترانسفورماتور می‌پرداخت بازار در انحصار آن واحد بود اما با راه‌اندازی آریاترانسفو و ایجاد رقابت در گام اول قیمت فروش 20 درصد کاهش یافت. ضمن اینکه با آغاز به کار واحد ما کشور از واردات ترانسفورماتورها به کلی بی‌نیاز شد ضمن اینکه ظرفیت بالایی برای صادرات تولیدات نیز فراهم شد.

 

شرکت آریا ترانسفو با ظرفیت تولید ۲۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع ترانسفورماتورهای توزیع برق، با سرمایه‌گذاری ثابت ریالی ۷۷۳ میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری ارزی ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو و با سرمایه در گردش ۳۰۰ میلیارد ریال به همراه اشتغالزایی برای ۸۵۰ نفر در بخش شهمیرزاد شهرستان مهدی‌شهر در استان سمنان قرار دارد.

 

این واحد در زمینی به مساحت ۹۵ هزارمترمربع و زیربنای ۲۳ هزار مربع در هفته دولت ۹۵ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

 

همچنین شرکت آریا ترانسفو قدرت نیز با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ دستگاه انواع ترانسفورماتور قدرت با سرمایه گذاری ثابت ریالی به میزان هزار و ۴۹۶ میلیارد ریال و سرمایه ارزی ۱۸ میلیون یورو و سرمایه در گردش ۸۵۰ میلیارد ریال برای ۱۲۵۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

 

شرکت آریا ترانسفو به منظور تولید انواع ترانسفورماتورهای توزیع روغنی و خشک رزینی و همچنین انواع پست های پیش ساخته با استفاده از فناوری و دانش فنی شرکت های معتبر اروپای غربی و ماشین آلات و آزمایشگاه های مدرن فشارقوی با سرمایه گذاری بخش خصوصی، در شهرک صنعتی شهمیرزاد واقع در ۳۰ کیلومتری شمال شهر سمنان احداث شده است.

 

این شرکت همچنین انواع ترانسفورماتورهای قدرت و فوق توزیع شبکه و نیروگاه ها، راکتورهای شنت و ترانسفورماتورهای خاص صنایع با استفاده از دانش روز را تولید می کند.

 

با توجه به پیشرفت روزافزون دانش فنی و فناوری ساخت ترانسفورماتور، به خصوص تاکید بر ترانسفورماتورهایی با تلفات کم و راندمان بالا، این شرکت علاوه بر تامین ماشین آلات پیشرفته و جدید از سازندگان معتبر و نیز با استفاده از بهترین متخصص ها از داخل و خارج کشور، نسبت به انتقال فناوری از شرکت های صاحب نام این صنعت اقدام، تا از پشتیبانی های فنی لازم مبنی بر طراحی، آموزش، نظارت بر تولید و آزمایش بهره برد.

 

تولیدهای این شرکت شامل کلیه ترانسفورماتورهای مورد نیاز شبکه توزیع برق از جمله ترانسفورماتورهای روغنی، خشک رزینی و یا با هسته آمورف و همچنین پست های پیش ساخته است.

 

طراحی این شرکت با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته تحلیل میدان های الکتریکی و مغناطیسی به صورت سه بعدی به منظور طراحی مطمئن و بهینه با هدف کاهش تلفات بی باری و بار، کم کردن سطح صدا، کوچک کردن ابعاد، افزایش راندمان و افزایش طول عمر ترانسفورماتورهای است.

 

یکی از اصول بنیادی شرکت آریا تراسفو حفاظت از محیط زیست، سلامتی و ایمنی کارکنان، مشتریان و جامعه است.

 

نظر شما