شناسهٔ خبر: 34840520 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی :

امروز کشورایران اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد

همتی، همدلی و هماهنگی مردم و مسئولان را برای مقابله با فشارهای اقتصادی آمریکا را یک امر لازم و ضروری دانست وگفت: به حمدالله در ایران اسلامی شاهد تحقق آن بوده و هستیم و امروز کشور ما در اوج اقتدار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، « احمد همتی» در حاشیه مراسم تحویل ترانسفورماتور نیروگاهی توان بالا ساخت شرکت آریاترانسفو شهمیرزاد، در نشست خبری فشارهای آمریکا فرصتی برای خودکفایی و توسعه اقتصادی ایران ضمن بیان اینکه ساخت تجهیزات با دانش بومی و فنی نشان از توانمندی‌های ایران اسلامی می دهد، گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های اصولی، تهدید و فشارهای ایالات متحده آمریکا را به فرصتی برای خودکفایی ایران اسلامی در زمینه‌های اقتصادی تبدیل کنیم.

 

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از صاحب نظران به خصوص تحلیل‌گران اقتصادی فکر می‌کردند تحریم‌های سال ۹۷،  اقتصاد ایران را در سال جاری با چالش مواجه می‌کند، اما شاهد هستیم که امروز با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان و همچنین همراهی مردم، تحریم‌ها تا کنون راه به جایی نبرده است.

 

وی با اشاره به اینکه روابط ایران با تمامی کشورهای جهان رو به افزایش است اظهارداشت: ایران اسلامی با کشورهای همسایه ارتباط خوبی برقرار کرده است.

 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل پیشین شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) نیز دراین نشست با اشاره به اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران در تولید ترانسفورماتورهای نیروگاهی با توان بالا با وجود تحریم‌ها و فشارهای خارجی با اعتماد به متخصصان داخلی خودکفا شد گفت: تا سال ۱۳۷۵ ایران واردکننده ترانسفورماتورهای نیروگاهی با توان بالا بود که با ورود متخصصان داخلی، این واردات به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

 

«موسی رفان» با بیان اینکه با ورود شرکت آریاترانسفو استان سمنان در عرصه صنعت برق، ایران در تولید ترانسفورماتور نیروگاهی توان بالا به صورت ۱۰۰ درصدی خودکفا شد اضافه کرد: با ورود جوانان ایرانی به عرصه‌های مختلف اقتصادی وابستگی کشور از بسیاری فناوری‌های روز جهان کاهش یافت.

 

وی تصریح کرد: شرکت آریاترانسفو از تجهیزات بسیار قابل توجه، نیروی جوان و خلاق و با تجربه در تولید بسته‌های مختلف در صنعت برق کشور برخوردار است.

 

امروز با حضور مسئولان استانی نخستین ترانسفورماتور نیروگاهی توان بالای ساخت شرکت آریا ترانسفو رونمایی شد.

 

نظر شما