شناسهٔ خبر: 34834082 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایران در تولید ترانسفورماتورهای نیروگاهی با توان بالا خودکفا شد

سمنان- ایرنا- رییس هیات مدیره و مدیرعامل پیشین شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) گفت: ایران در تولید ترانسفورماتورهای نیروگاهی با توان بالا با وجود تحریم‌ها و فشارهای خارجی با اعتماد به متخصصان داخلی خودکفا شد.

صاحب‌خبر -

موسی رفان روز دوشنبه در حاشیه آیین تحویل نخستین ترانسفورماتور نیروگاهی توان بالای شرکت آریاترانسفو در شهمیرزاد استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تا سال ۱۳۷۵ ایران واردکننده ترانسفورماتورهای نیروگاهی با توان بالا بود که با ورود متخصصان داخلی، این واردات به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: با ورود شرکت آریاترانسفو استان سمنان در عرصه صنعت برق، ایران در تولید ترانسفورماتور نیروگاهی توان بالا به صورت ۱۰۰ درصدی خودکفا شد.

رییس هیات مدیره شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) ادامه داد: با ورود جوانان ایرانی به عرصه‌های مختلف اقتصادی وابستگی کشور از بسیاری فناوری‌های روز جهان کاهش یافت.

رفان تصریح کرد: شرکت آریاترانسفو از تجهیزات بسیار قابل توجه، نیروی جوان و خلاق و با تجربه در تولید بسته‌های مختلف در صنعت برق کشور برخوردار است.

در این آیین که علیرضا آشناگر استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، حبیب الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان و حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان حضور داشتند، نخستین ترانسفورماتور نیروگاهی توان بالای ساخت شرکت آریاترانسفو رونمایی شد.

این ترانسفورماتور در نیروگاه‌های بزرگ تولید برق کاربرد دارد.

استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی دارد.

شرکت آریا ترانسفو با ظرفیت تولید ۲۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع ترانسفورماتورهای توزیع برق، با سرمایه‌گذاری ثابت ریالی ۷۷۳ میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری ارزی ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو و با سرمایه در گردش ۳۰۰ میلیارد ریال به همراه اشتغالزایی برای ۸۵۰ نفر در بخش شهمیرزاد شهرستان مهدی‌شهر در استان سمنان قرار دارد.
این واحد در زمینی به مساحت ۹۵ هزارمترمربع و زیربنای ۲۳ هزار مربع در هفته دولت ۹۵ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
همچنین شرکت آریا ترانسفو قدرت نیز با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ دستگاه انواع ترانسفورماتور قدرت با سرمایه گذاری ثابت ریالی به میزان هزار و ۴۹۶ میلیارد ریال و سرمایه ارزی ۱۸ میلیون یورو و سرمایه در گردش ۸۵۰ میلیارد ریال برای ۱۲۵۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

نظر شما