شناسهٔ خبر: 34837370 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

رونمایی از نخستین ترانس نیروگاهی در مهدیشهر

در مراسمی با حضور مقامات استانی از نخستین ترانس نیروگاهی ساخت شرکت آریا ترانسفو شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا بهروز اسودی گفت: با حضور استاندار ، نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی از نخستین ترانسفور ماتور نیروگاهی توان بالای ساخت شرکت آریا ترانسفو در شهرستان مهدیشهر رونمایی شد.

وی گفت: این ترانسفورماتور مطابق با با استانداردهای بین المللی و قابل عرضه هم به لحاظ قیمت و هم به لحاظ کیفی در سطح بین المللی است که در سالی که مزین به نام رونق تولید گردیده است و در جهت جمایت از تولید داخلی با دانش بومی و به دست مهندسین داخلی ساخته شده است و کشور را از وابستگی به خارج بی نیاز می کند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: برای ساخت این ترانسفورماتور حدود 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است و وزن حمل آن به حدود 200 تن می رسد که مقرر است به نیروگاه سیکل ترکیبی هریس در استان آذربایجان شرقی تحویل گردد.

بهروز اسودی اظهار داشت: شرکت آریا ترانسفو شهمیرزاد بزرگترین مجموعه ترانسفورماتور سازی خاورمیانه می باشد که با سرمایه گذاری حدود 6هزار میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه بیش از 37هزار دستگاه انواع الکتروموتور و ژنراتور و انواع ترانسفورماتور و پست برق را دارد که زمینه اشتغال حدود 400 نفر را فراهم نموده است.

نظر شما