شناسهٔ خبر: 33451651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بهره‌برداری از 3100 واحد مسکونی نوسازی شده در بافت فرسوده دوگنبدان تا پایان سال آینده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: تا پایان سال آینده تعداد 3100 واحد هدف‌گذاری در بازآفرینی پایدار شهری دوگنبدان به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ظهر امروز نشست ستاد بازآفرینی شهری شهر دوگنبدان و باشت با حضور معاون وزیر راه،  هیئت مدیره بازآفرینی شهری ایران، نماینده گچساران، معاون عمرانی استاندار و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی در سالن کنفراس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست عزیز فیلی اظهار کرد:  طی نشستی که در وزارت کشور در سال گذشته برای نوسازی و مقاوم سازی 9 هزار و 760 واحد مسکونی محله‌ای در کشور برای بازآفرینی شهری تعریف شده  است.

 وی با بیان اینکه عملیات اجرایی و مقاوم‌سازی این تعداد واحد مسکونی در طول مدت 2 سال انجام می‌گیرد، گفت: برای کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 815 واحد مسکونی هدف گذاری شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سال 96 در فاز اول  3 هزار 100 واحدمسکونی در  بازآفرینی پایدار شهری دوگنبدان هدف‌گذاری شده است، عنوان کرد: هم‌اکنون تعداد یک هزار و 700 واحد به مرحله بهره‌برداری و یا تکمیل ساختمان رسیده است.

 فیلی با بیان اینکه از این تعداد در حال حاضر یک هزار و 100 واحد به مرحله بهره‌برداری رسیده است، عنوان کرد: تا پایان سال آینده تعداد 3100 واحد هدف‌گذاری در بازآفرینی پایدار شهری  دوگنبدان به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

 این مسوول  با بیان اینکه 10 درصد از جمعیت شهرستان گچساران در بافت فرسوده سکونت دارند، عنوان کرد: مقاوم سازی و بهسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری از اولویت برنامه دولت است که هم اکنون در استان کهگیلویه وبویراحمد در حال اجرا است.

فیلی با بیان اینکه 164 هکتار با جمعیتی بیش از 25 هزار نفر  در بافت فرسوده دوگنبدان واقع شده است، اظهار کرد: 10درصد از جمعیت شهری دوگنبدان در مناطق 9 گانه بافت فرسوده از جمله محلات لبنان، کیامرثی، رادک، سادات، پربالی و امینی سکونت دارند.

وی با بیان اینکه طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان  از سال 1387 تصویب شده بود، گفت: به دلیل نبود اعتبار نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده دوگنبدان از سال 1394 اجرایی شد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  نوسازی بافت فرسوده در دوگنبدان  به عنوان یک طرح پایلوت در کشور در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: در این پروژه ملی  تعداد پنج هزار و 350 واحد مسکونی  از سوی کارشناسان مربوطه در بافت فرسوده دوگنبدان  شناسایی شده است که در فاز اول تعداد سه هزار و  ۱۰۰ واحد نوسازی می‌شود.

 انتهای پیام/82031

نظر شما