شناسهٔ خبر: 33454414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تخصیص 1500 میلیارد تومان به توسعه و تجهیز و زیربنایی بافت فرسوده کشور

نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۱,۵۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه و تجهیز خدمات روبنایی و زیربنایی بافت‌های فرسوده کشورتخصیص داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مجید روستا در نشست ستاد بازآفرینی شهری دوگنبدان افزود: در ۱۴۱ هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ۲۱ میلیون نفر سکونت دارند.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه زمانبندی از مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ محله در کشور سالانه ۲۷۰ محله با رویکرد محله محوری در اقدام جامع مشترک بازآفرینی پایدار شهری می‌شود.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: ۱,۵۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه و تجهیز خدمات روبنایی و زیربنایی بافت‌های فرسوده کشور تخصیص داده شد.

روستا عنوان کرد: در سالجاری ۸۲ میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز خدمات روبنایی و زیربنایی بافت‌های فرسوده دوگنبدان تخصیص داده شد.

وی گفت: در باز آفرین شهری از طریق تغییر کاربری می‌توان به توسعه شهری و استفاده از سرمایه‌گذاران در خلق ثروت کمک کرد.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران خاطر نشان کرد: طرح نوسازی و بهسازی خیابان بلادیان دوگنبدان به عنوان طرح پایلوت کشوری در این شهرستان اجرا شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه بیان کرد: تا پایان سال آینده ۳۱۰۰ واحد در بازآفرینی پایدار شهری دوگنبدان به مرحله بهره برداری می‌رسد.

عزیز فیلی افزود: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۷۰۰ واحد به مرحله بهره‌برداری و یا تکمیل ساختمان رسیده است.

وی ادامه داد: مقاوم سازی و بهسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری از اولویت برنامه دولت است که در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در پروژه ملی نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان پنج هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی از سوی کارشناسان مربوطه در بافت فرسوده شناسایی شده که در فاز اول تعداد سه هزار و ۱۰۰ واحد نوسازی می‌شود.


انتهای پیام

نظر شما