شناسهٔ خبر: 33449909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تخصیص یک‌هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی 1860 واحد بافت فرسوده دوگنبدان

نماینده مردم گچساران و باشت گفت: یک‌هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی 1860 واحد بافت فرسوده دوگنبدان تخصیص داده شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ظهر امروز نشست ستاد بازآفرینی شهری شهر دوگنبدان و باشت با حضور معاون وزیر راه،  هیئت مدیره بازآفرینی شهری ایران، نماینده گچساران، معاون عمرانی استاندار و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی در سالن کنفراس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست غلامرضا تاجگردون  با تقدیر و تشکر از وزارت راه و شهرسازی  در اجرا و طراحی خیابان بلادیان دوگنبدان اظهار کرد: خیابان بلادیان نمونه بارزی از بازآفرینی شهری در کشور است.

 وی با اشاره به مشارکت ساکنان بافت فرسوده دوگنبدان در بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی  عنوان کرد: مشارکت مردم  در بهسازی و بازآفرینی بافت فرسوده دوگنبدان بی‌نظیر بود.

تاجگردون ادامه داد: تا قبل از افزایش قیمتها کار در بافت فرسوده به خوبی پیش می‌رفت و شهرداری و دیگر دستگاه ها همکاری خوبی داشتند.
 نماینده مردم گچساران با بیان اینکه خدمات خوبی با سرعت عمل بالایی انجام شد و همه دستگاه‌ها با همراهی مردم همکاری خوبی داشتند، گفت: این پایلوت خوبی بود که می تواند برای کشور الگوی خوبی باشد.

 وی عنوان کرد: محلات هدف طرح بازآفرینی شهری از جمله محله‌های لبنان،کیامثری، سادات، پربالی و خیابان امینی این طرح هم اکنون در حال اجرا است.

تاجگردون با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری به عنوان پایلوت کشوری در شهر دوگنبدان در حال اجرا است، گفت: بیش از 175 میلیارد ریال برای اجرای طرح بازآفرینی شهر دوگنبدان در سال مالی 97-98 تخصیص داده شده  که از این میزان تاکنون بیش از 80 میلیارد ریال جذب شده است.

 وی با اشاره به دعوت معاون وزیر راه به شهرستان‌های گچساران و باشت عنوان کرد: دعوت از شما به این دلیل بود که بتوان در دیگر نقاط نیز کارهای خوبی صورت بگیرد.
تاجگردون عنوان کرد:هم‌اکنون  25 هزار نفر از جمعیت شهرستان گچساران معادل 23درصد از جمعیت این شهرستان در 8 نقطه از شهر دوگنبدان در 164 هکتار از مساحت این شهرستان سکونت دارند.
وی با اشاره به الحاق روستای آب‌گرمو به شهر دوگنبدان ابراز کرد:  منطقه آب گرمو تازه به شهر متصل شده  و خدماتی که در این منطقه اجراشده خدمات روستایی بوده است.

تاجگردون در ادامه به بازگشایی رینگ معابر گفت: 193  واحد مسکونی در مسیر  بازگشایی این طرح قرار دارد که تاکنون بیش از 174 واحد خریداری شده است  که با بازگشایی رینگ این منطقه زنده خواهد شد.

  وی افزود:تاکنون بیش از 40 پلاک در محله های سادات، لبنان، رادک و کیامرثی با اعتباری بیش از پنج میلیاردو 400 میلیون ریال خریداری شده است.
تاجگردون  گفت: هم اینک در زمینه بازآفرینی شهری حدود سه هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهر گچساران به کمک بنیادمسکن، شهرداری و سازمان فنی مهندسی در دست اجراست که تاکنون یک هزار و 700واحد در حال نوسازی و به بهره‌برداری رسیده است.
 نماینده مردم گچساران اذعان کرد: طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان از سال 1387 تصویب شد و چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد ماند که در دولت یازدهم عملیات اجرایی آن آغاز شد.

 وی ادامه داد: به منظور تسریع در روند  نوسازی  و مقاوم‌ سازی واحدهای مسکونی واقع  در بافت فرسوده دوگنبدان یک هزار و 870 میلیارد ریال به این طرح اختصاص داده شد.

تاجگردون با بیان اینکه از این میزان اعتبار مبلغ ۲۰۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان تخصیص داده می‌شود، گفت:  برای نوسازی هر باب واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان 110 میلیون در شهر دوگنبدان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

 نماینده مردم گچساران  با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی گفت: مبلغ ۹۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای نوسازی  یک هزار و 860واحد باقیمانده  از سه هزار و 100 واحد از مصوبه مذکور تخصیص داده می‌شود.

تاجگردون عنوان کرد: در سالجاری برای نوسازی هر باب واحد مسکونی 110 میلیون ریال کمک بلاعوض و  ۵۰۰ میلیون ریال با ضمانت زنجیره‌ای و کارمزد پنج درصد پرداخت می شود.

نماینده مردم گچساران با اشاره به اینکه در برخی از محلات بافت فرسوده  دوگنبدان  نقاطی مانند محله رادک بن‌بست مشاهده می‌شود، ابراز کرد:  احداث پل ارتباطی  در محله سادات به رادک نیاز به 60 میلیارد  ریال اعتبار دارد که با تخصیص این اعتبار این محله از بن‌بست خارج می‌شود.

وی با اشاره به بازآفرینی شهری در محله سادات دوگنبدان ابراز کرد: روزی به همراه شهردار وقت به جهت بازدید به آن محله رفیتم  و در زیر درخت چند نفری مشغول مصرف مواد مخدر بودند اما ما آن روز کار را ادامه دادیم و با ایجاد کتابخانه،  سالن ورزشی و خانه بهداشت کار خوبی انجام شد.
 تاجگردون با اشاره به اینکه در محله لبنان می‌توان طرح‌هایی از جمله ایجاد سنگ‌فرش،  احداث کتابخانه، پارک  صورت گیرد، گفت: محله لبنان دارای چنین ظرفیتی است که با اجرای این طرح شاهد رشد فرهنگی و اقتصادی در این منطقه خواهیم بود.
 نماینده مردم گچساران و باشت طرح هایی برای بازآفرینی شهر دوگنبدان وجود دارد که نیاز به اعتبار دارد، خاطرنشان کرد: احداث پارکینگ با اعتباری به میزان 10 میلیارد تومان، تکمیل رینگ بازگشایی 2 میلیارد و 300 میلیون تومان، احداث پارک در محله سادات ، احداث پل محله سادات به رادک، دیوار حائل محله لبنان، ایجاد سنگ فرش در ورودی محله لبنان، تعریض خیابان بشارت به امینی و خیابان بشارت به حسینیه بیت العباس از دیگر پیشنهاداتی است که انتظار می‌رود همکاری خوبی صورت بگیرد.

 انتهای پیام/82031

نظر شما