شناسهٔ خبر: 66608055 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدور ۶۲ هزار اسناد تک برگی از اراضی زراعی آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت:اسناد تک برگی ۶۲ هزار قطعه از اراضی زراعی استان صادر شده است و این روند با جدیت و سرعت ادامه دارد. 

صاحب‌خبر -

صدور ۶۲ هزار اسناد تک برگی از اراضی زراعی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه عصرگاهی قرارگاه حدنگاری شهید سلیمانی استان که عصر روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری استان برگزار می‌شد با تبریک دهه کرامت گفت: تثبیت اراضی کشاورزی اقدامی مفید هم برای دولت و هم برای کشاورزان است و تا کنون اسناد تک برگی ۶۲ هزار قطعه از اراضی زراعی استان آذربایجان غربی با همکاری‌های مثبت و رو به رشد تمام متولیان صادر شده است. 
عتباتی ادامه داد: هنر ما حفاظت از اراضی کشاورزی با تثبیت و سند دار کردن آنها است و از این رو همه مجموعه‌ها می‌بایست برای تحقق این امر که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می‌باشد تلاش کنند.
مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه گفت: اجرای قانون حدنگار خاصه در اراضی کشاورزی آثار و برکات زیادی دارد که یکی از این آثار پایان اختلافات بین حاکمیت و دولت و مجموعه‌ها با صاحبان اراضی کشاورزی و در نتیجه رضایتمندی مردم است.
مجیدی ادامه داد: کمیسیون رفع تداخلات یک ظرفیت بسیار خوب برای برطرف کردن مشکلات و چالش‌ها در راستای تثبیت اراضی کشاورزی است و تاکنون منجر شده که بیش از ۵۲ درصد از اراضی کشاورزی استان سند دار شود ولی این آمار آنچیزی نبوده است که مورد انتظار است و باید تلاش کرد تا پایان سال این عدد به رقم ۸۰ درصد برسد.
در ادامه شایان مهر مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان با اعلام اینکه تا به امروز بالغ بر ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی است سند دار شده، به بیان مشکلات و چالش‌های پیش رو این امر مهم پرداخت و پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های سایر اعضاء جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

نظر شما