شناسهٔ خبر: 29468725 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آيفکس 1910 واحدي شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- آيفکس شاخص معاملات فرابورس روز جاري با رشد 30 واحدي به 1910 واحد رسيد.
به گزارش خبرگزاري آريا، شاخص کل فرابورس امروز با پايان دادن به روند کاهشي خود در چند روز اخير، ضمن تجربه افزايش 30 واحدي در ارتفاع 1910 واحدي ايستاد که اين ميزان از رشد در پي حمايت 11 واحدي نماد «مارون» و حمايت 7 واحدي نماد تازه‌وارد «کگهر» از اين نماگر اتفاق افتاد.
رشد بيش از 1.5 درصدي امروز آيفکس در حالي اتفاق افتاد که 76 ميليون سهم به ارزش 288 ميليارد ريال در بازار اول و 247 ميليون سهم به ارزش 928 ميليارد ريال در بازار دوم دست‌به‌دست شد و نماد «ذوب» بيشترين حجم و ارزش معاملاتي را در اين دو بازار به خود اختصاص داد.
امروز دوشنبه 28 آبان‌ماه معامله‌گران شاهد دادوستد بيش از 698 ميليون ورقه بهادار به ارزش 4 هزار و 79 ميليارد و 569 ميليون ريال در مجموع بازارهاي فرابورس بودند که سهم سه تابلو بازار پايه از اين ميزان حجم و ارزش معاملات به ترتيب 50 و 16 درصد بود.

تحرک نمادها

در بازار پايه همچنين شاهد گشايش نماد معاملاتي «قنقش» متعلق به شرکت قند نقش جهان در تابلو ج اين بازار بوديم که هر سهم اين شرکت 4359 ريال قيمت خورد. از طرف ديگر حجم معاملات اوراق بدهي، اوراق تسهيلات مسکن و اوراق مربوط به صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري قابل معامله (ETF) در بازار ابزارهاي نوين مالي امروز به 23 ميليون ورقه رسيد که ارزش اين حجم از معاملات بيش از 2 هزار و 184 ميليارد ريال بود.
رصد نمادهاي فرابورسي نيز بيانگر آن است که نماد «کگهر» متعلق به سنگ‌آهن گهر زمين امروز بيشترين افزايش قيمت و نماد «غگلستا» متعلق به شير پاستوريزه پگاه گلستان بيشترين کاهش قيمت را تجربه کردند و سه نماد «ذوب»، «شبصير» و «کگهر» لقب پُربيننده‌ترين نمادها در معاملات امروز را گرفتند.

عرضه 16/8 درصد

از رويدادهاي آتي در فرابورس مي‌توان به عرضه 16/8 درصد از سهام غيرمديريتي شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان در نماد «غشهداب» با قيمت پايه کل بيش از 289 ميليارد ريال در روز چهارشنبه 30 آبان‌ماه اشاره کرد که اين عرضه از طريق بازار دوم صورت مي‌گيرد. به‌ علاوه، 7.06 درصد از سهام غيرمديريتي شرکت توليدي گاز لوله در نماد معاملاتي «پلوله» با قيمت پايه کل حدود 96 ميليارد ريال، فردا سه‌شنبه 29 آبان‌ماه در بازار پايه فرابورس عرضه خواهد شد.

نظر شما