شناسهٔ خبر: 29466521 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

آیفکس ۱۹۱۰ واحدی شد

آیفکس شاخص معاملات فرابورس روز جاری با رشد ۳۰ واحدی به ۱۹۱۰ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

شاخص کل فرابورس امروز با پایان دادن به روند کاهشی خود در چند روز اخیر، ضمن تجربه افزایش ۳۰ واحدی در ارتفاع ۱۹۱۰ واحدی ایستاد که این میزان از رشد در پی حمایت ۱۱ واحدی نماد «مارون» و حمایت ۷ واحدی نماد تازه‌وارد «کگهر» از این نماگر اتفاق افتاد.

به گزارش تجارت‌نیوز،رشد بیش از ۱.۵ درصدی امروز آیفکس در حالی اتفاق افتاد که ۷۶ میلیون سهم به ارزش ۲۸۸ میلیارد ریال در بازار اول و ۲۴۷ میلیون سهم به ارزش ۹۲۸ میلیارد ریال در بازار دوم دست‌به‌دست شد و نماد «ذوب» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این دو بازار به خود اختصاص داد.

امروز دوشنبه ۲۸ آبان‌ماه معامله‌گران شاهد دادوستد بیش از ۶۹۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۴ هزار و ۷۹ میلیارد و ۵۶۹ میلیون ریال در مجموع بازارهای فرابورس بودند که سهم سه تابلو بازار پایه از این میزان حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۵۰ و ۱۶ درصد بود.

تحرک نمادها

در بازار پایه همچنین شاهد گشایش نماد معاملاتی «قنقش» متعلق به شرکت قند نقش جهان در تابلو ج این بازار بودیم که هر سهم این شرکت ۴۳۵۹ ریال قیمت خورد. از طرف دیگر حجم معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و اوراق مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در بازار ابزارهای نوین مالی امروز به ۲۳ میلیون ورقه رسید که ارزش این حجم از معاملات بیش از ۲ هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال بود.

رصد نمادهای فرابورسی نیز بیانگر آن است که نماد «کگهر» متعلق به سنگ‌آهن گهر زمین امروز بیشترین افزایش قیمت و نماد «غگلستا» متعلق به شیر پاستوریزه پگاه گلستان بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند و سه نماد «ذوب»، «شبصیر» و «کگهر» لقب پُربیننده‌ترین نمادها در معاملات امروز را گرفتند.

عرضه ۱۶/۸ درصد

از رویدادهای آتی در فرابورس می‌توان به عرضه ۱۶/۸ درصد از سهام غیرمدیریتی شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان در نماد «غشهداب» با قیمت پایه کل بیش از ۲۸۹ میلیارد ریال در روز چهارشنبه ۳۰ آبان‌ماه اشاره کرد که این عرضه از طریق بازار دوم صورت می‌گیرد. به‌ علاوه، ۷.۰۶ درصد از سهام غیرمدیریتی شرکت تولیدی گاز لوله در نماد معاملاتی «پلوله» با قیمت پایه کل حدود ۹۶ میلیارد ریال، فردا سه‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه در بازار پایه فرابورس عرضه خواهد شد.

منبع:ایبنا


نظر شما