شناسهٔ خبر: 28825862 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یکی از بهترین فعالیت‌های فرهنگی و هنری برگزاری این‌گونه برنامه‌ها با حضور نسل جوان است

جانشین تولیت حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) گفت: یکی از بهترین فعالیت‌های فرهنگی و هنری برگزاری این‌گونه برنامه‌ها با حضور نسل جوان است.

صاحب‌خبر -

یکی از بهترین فعالیت‌های فرهنگی و هنری برگزاری این‌گونه برنامه‌ها با حضور نسل جوان استبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ به نقل از روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام الله‌‌نور کریمی‌تبار جانشین تولیت حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) ، در دیدار با اعضای ستاد برگزاری پنجمین سوگواره ملی علمدار کربلا و جانشین تولیت حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه‌السلام)، با تقدیر از برگزاری سوگواره ملی علمدار کربلا به ‌عنوان یک حرکت فرهنگی در آستانه اربعین حسینی، اظهار کرد: یکی از بهترین فعالیت‌های فرهنگی و هنری برگزاری این‌گونه برنامه‌ها با حضور نسل جوان است.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین روش‌ها در راستای انتقال پیام‌های دینی و ارزش‌های فرهنگی به نسل جوان برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری است، یادآور شد: برنامه‌های هنری که در قالب فعالیت‌های مذهبی ارائه می‌شود تأثیر به سزایی بر روی نسل جوان در راستای ترویج ارزش‌ها و مفاهیم دینی دارد.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار، در ادامه با اشاره به اینکه رویکرد برنامه‌های فرهنگی و هنری باید به سمت‌وسوی بهره‌گیری از هنر و ظرفیت‌های نسل جوان باشد، اضافه کرد: فرهنگ عاشورایی و شناساندن ابعاد شخصیتی ائمه اطهار (ع) به نسل جوان باید در قالب فعالیت‌های هنری انجام شود.

وی در پایان از فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون‌های فرهنگی و هنری و همچنین تعاملات دینی و فرهنگی آستان مقدس حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) تقدیر و خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا زمینه‌های لازم برای برگزاری چنین برنامه‌هایی در استان ایلام بیش از گذشته فراهم شود.

جانشین تولیت حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) نیز در این دیدار، با تقدیر از مردم ولایی استان ایلام برای میزبانی سوگواره ملی علمدار کربلا، اظهار کرد: یکی از افتخارات مردم استان ایلام برگزاری این سوگواره برای پنجمین سال متوالی است.

سید عدنان محمدحسن عبدالحسین، تصریح کرد: برای ما بسیار افتخار است که این سوگواره به نام حضرت عباس (ع) در استان ایلام در راستای تعاملات فرهنگی بین دو کشور ایران و عراق برگزار می‌شود که نشان‌دهنده مشترکات بزرگ فرهنگی و مذهبی بین دو ملت است.

وی، با تقدیر از برگزاری این فعالیت فرهنگی با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام خواستار تداوم برگزاری این سوگواره در سال‌های آتی و همچنین سایر فعالیت‌ها با همکاری حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) و مجموعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شد.

گفتنی است، پیام آیت‌الله علوی گرگانی به پنجمین سوگواره ملی علمدار کربلا نیز در این دیدار و همزمان با آغاز سری برنامه‌های طرح ملی سوگواره علمدار کربلا توسط حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قرائت شد.

پایان پیام/ب

برگزاری پنجمین سوگواره ملی علمدار کربلا

نظر شما