شناسهٔ خبر: 28822780 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

«سوگواره علمدار کربلا» نشان‌دهنده مشترکات بزرگ فرهنگی و مذهبی بین ایران و عراق است

جانشین تولیت حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) گفت: برای ما بسیار افتخار است که این سوگواره به نام حضرت عباس (ع) در استان ایلام در راستای تعاملات فرهنگی بین دو کشور ایران و عراق برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

 

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور،   حجت‌الاسلام الله‌‌نور کریمی‌تبار، در دیدار با اعضای ستاد برگزاری پنجمین سوگواره ملی علمدار کربلا و جانشین تولیت حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه‌السلام)، با تقدیر از برگزاری سوگواره ملی علمدار کربلا به ‌عنوان یک حرکت فرهنگی در آستانه اربعین حسینی، اظهار کرد: یکی از بهترین فعالیت‌های فرهنگی و هنری برگزاری این‌گونه برنامه‌ها با حضور نسل جوان است .

 

وی با بیان اینکه یکی از بهترین روش‌ها در راستای انتقال پیام‌های دینی و ارزش‌های فرهنگی به نسل جوان برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری است، یادآور شد: برنامه‌های هنری که در قالب فعالیت‌های مذهبی ارائه می‌شود تأثیر به سزایی بر روی نسل جوان در راستای ترویج ارزش‌ها و مفاهیم دینی دارد .

 

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار، در ادامه با اشاره به اینکه رویکرد برنامه‌های فرهنگی و هنری باید به سمت‌وسوی بهره‌گیری از هنر و ظرفیت‌های نسل جوان باشد، خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورایی و شناساندن ابعاد شخصیتی ائمه اطهار (ع) به نسل جوان باید در قالب فعالیت‌های هنری انجام شود .

 

وی در پایان از فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون‌های فرهنگی و هنری و همچنین تعاملات دینی و فرهنگی آستان مقدس حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) تقدیر و خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا زمینه‌های لازم برای برگزاری چنین برنامه‌هایی در استان ایلام بیش از گذشته فراهم شود .

 

جانشین تولیت حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) نیز در این دیدار، با تقدیر از مردم ولایی استان ایلام برای میزبانی سوگواره ملی علمدار کربلا، اظهار کرد: یکی از افتخارات مردم استان ایلام برگزاری این سوگواره برای پنجمین سال متوالی است .

 

سید عدنان محمدحسن عبدالحسین، تصریح کرد: برای ما بسیار افتخار است که این سوگواره به نام حضرت عباس (ع) در استان ایلام در راستای تعاملات فرهنگی بین دو کشور ایران و عراق برگزار می‌شود که نشان‌دهنده مشترکات بزرگ فرهنگی و مذهبی بین دو ملت است .

 

وی، با تقدیر از برگزاری این فعالیت فرهنگی با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام خواستار تداوم برگزاری این سوگواره در سال‌های آتی و همچنین سایر فعالیت‌ها با همکاری حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) و مجموعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شد .

 

گفتنی است، پیام آیت‌الله علوی گرگانی به پنجمین سوگواره ملی علمدار کربلا نیز در این دیدار  و همزمان با آغاز سری برنامه‌های  طرح ملی سوگواره علمدار کربلا توسط حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قرائت شد .

  


پایان پیام/

 

نظر شما