شناسهٔ خبر: 28818346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مراسم اختتامیه سوگواره ملی علمدار کربلا برگزار شد

مراسم اختتامیه پنجمین سوگواره ملی علمدار کربلا در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام این مراسم با حضور حجت‌الاسلام دکتر ارزانی دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و قائم و مقام تولیت استان مقدس حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) و هفت همراه و نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام برگزار شد.

 

در این مراسم پیام آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی (مدظله‌العالی) و آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی (مدظله‌العالی) به پنجمین سوگواره ملی علمدار کربلا توسط حجت‌الاسلام علی چراغی پور مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام قرائت شد.

 

وی در این مراسم از سید محمد علوی فر نماینده ویژه حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) در جمهوری اسلامی ایران و سید عدنان الموسوی قائم‌مقام تولیت آستان مقدس حضرت عباس (ع) در برگزاری این برنامه تقدیر کرد و گفت: این مراسم با حمایت و همکاری ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزارشده است.

 

چراغی پور، تصریح کرد: بیش از یک هزار و 273 اثر در دو بخش شعر و عکس به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد که درنهایت بارأی هیئت‌داوران 8 نفر در بخش شعر و ۶ نفر در بخش عکس برگزیده و در این مراسم مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

 

وی، بیان کرد: حضور پرنشاط اعضای کانون‌های مساجد در فعالیت‌ها و عرصه‌های هنری کشور، کشف و شناسایی استعدادهای برتر هنری فعال کانون‌های مساجد در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای هنری محلی و منطقه‌ای، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان بااستعدادها و ظرفیت‌های هنری موجود در کانون‌های مساجد و تولید آثار فاخر هنری و ادبی در حوزه معارف دینی و آیینی از دیگر اهداف این سوگواره بوده است.

 

 عبدالحسین رحمتی از شاعران آیینی استان ایلام در این مراسم چند شعر کوتاه و یک غزل در وصف شخصیت حضرت عباس (ع) و واقعه عاشورای حسینی قرائت کرد.

 

نظر شما