شناسهٔ خبر: 28819689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی:

برپایی موکب‌های «موکب الاتحاد» در کشور عراق/ برگزاری سوگواره علمدار کربلا نشانه همدلی دو ملت ایران و عراق است

دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، گفت: در ایام اربعین حسینی موکب‌هایی بانام «موکب الاتحاد» به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و با حضور جوانان و نوجوانان ایرانی و عراقی دایر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی، در مراسم اختتامیه پنجمین سوگواره ملی علمدار کربلا، با تقدیر از اولین حضور ارزشمند حجت‌الاسلام کریمی تبار نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، اظهار کرد: این برنامه نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ عاشورای حسینی در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان دارد.

 

وی، بابیان اینکه حضرت ابوالفضل العباس (ع) در وفاداری سرآمدترین افراد است، یادآور شد: در زیارت‌نامه از او به‌عنوان مطیع خدا و رسول خدا (ص) یاد می‌شود، ایشان سجده‌های طولانی در نماز داشت و در ولایتمداری اسوه و الگوست، در شجاعت سرآمد است و هیچ‌کس در شجاعت مانند او الی پدرش و برادرش نیست.

 

دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، گفت: حضرت ابوالفضل العباس (ع) تا آخرین لحظه در رکاب امام حسین (ع) می‌ایستد، می‌جنگد و خالصانه و عاشقانه در صحرای کربلا به شهادت می‌رسد و ولایت مداری آن حضرت خاص است.

 

وی، تصریح کرد: وقتی حضرت عباس (ع) شمشیر به دست می‌گرفت، کسی نمی‌توانست در مقابل ایشان بایستد، وقتی‌که به حضرت ام‌البنین (س) خبر دادند که حضرت عباس (ع) با عمود آهنین بر زمین افتاده است، آن حضرت باور نکرد و گفتند که این اتفاق افتاده است، گفت، چگونه؟ گفتند زمانی که دودست در بدن نداشته است و گفت الآن می‌پذیریم و این حضرت عباس (ع) است.

 

حجت‌الاسلام ارزانی، افزود: حضرت ابوالفضل العباس (ع) در وفاداری آن‌قدر بالاست که در مجلس یزید علمی که مربوط به حضرت عباس (ع) بود و همه آن علم تیر خورد بود جز دسته علم و یزید پرسید که این علم کیست؟ گفتند که این علم حضرت عباس (ع) است.

دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، بابیان اینکه حضرت ابوالفضل العباس (ع) تنها متعلق به ما نیست، گفت: همه هنرمندانی که در این سوگواره شرکت کرده‌اند و شعر سروده‌اند و یا عکس ارسال کرده‌اند، همه و همه از دل‌وجانشان با ارتباط معنوی آنان با واقعه عاشورا نشات گرفته است.

 

وی، بابیان اینکه شرکت و حضور جوانان ایرانی و عراقی در سوگواره ملی علمدار کربلا نشانه خوبی برای وحدت است، ابراز کرد: این رویه و وحدت باید برای دوره‌های بعدی این سوگواره حفظ شود، نام و رسم حضرت عباس (ع) برای همه ما راهگشاست و باب‌الحوائج متعلق به تمام آزادمردان است.

 

حجت‌الاسلام ارزانی، بیان کرد: در این سوگواره افتخار پیدا کردیم که میزبان تولیت آستان مقدس حرم مطهر حضرت عباس (ع) باشیم و این‌یک افتخار بزرگ است و از همه عزیزانی که خالصانه و خاضعانه برای این برنامه زحمت می‌کشند تقدیر می‌کنم.

 

دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های مساجد در ایام اربعین حسینی، گفت: موکب‌هایی بانام «موکب الاتحاد» به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و با حضور جوانان و نوجوانان ایرانی و عراقی برای پذیرایی از زوار حسینی دایر می‌شود.

 

وی، تصریح کرد: این نوع پذیرایی از زوار حسینی در ایام اربعین، مدل بسیاری خوبی در راستای وحدت بیشتر دو ملت ایران عراق است، از دیرباز دو ملت ایران و عراق ارتباطات بسیاری داشتند، کنار هم بودند، این وحدت و صمیمیت و یکدلی را باید حفظ کنیم و همه در کنار هم باشیم.

 

نظر شما