شناسهٔ خبر: 26708152 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

توسعه مهارت ورزی اولویت نظام آموزشی کشور است

به گزارش ایرنا، سید مصطفی آذرکیش عصر جمعه در آیین آغاز دوازدهمین دوره جشنواره مهارت های هنری هنرستان های کاردانش کشور در دانشگاه صنعتی اراک، افزود: گسترش رشته

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سید مصطفی آذرکیش عصر جمعه در آیین آغاز دوازدهمین دوره جشنواره مهارت های هنری هنرستان های کاردانش کشور در دانشگاه صنعتی اراک، افزود: گسترش رشته های هنری برای تسریع در فرآیند تولید، ایجاد اشتغال و کارآفرینی در جامعه احساس می شود و این مهم در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی ادامه داد: نظام آموزش مبتنی بر زیباشناسی و مهارت ورزی همخوان با معیارهای اسلامی از ویژگی های یادگیری مندرج در فلسفه تعلیم و تربیت کشور است که شاخه کاردانش با ایجاد تحول بنیادین و مشارکت دستگاه های متولی در این راستا اقدامات اثربخشی را دنبال می کند.
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: این جشنواره در سال های گذشته تجلی گاه رقابت نزدیک شرکت کنندگان بود و با ایجاد انگیزه و امید در فعالان این عرصه هر سال بر تعداد شرکت کنندگان افزوده می شود.
وی گفت: معرفی توانمندی های دانش آموزان و فرهنگ غنی و بکر نقاط مختلف کشور در سایه ایجاد اشتغال و کارآفرینی مهمترین هدف وزارت آموزش و پرورش در این جشنواره است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: دوازدهمین جشنواره مهارت های هنری هنرستان های کاردانش کشور در چهار مقطع هنرستانی، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می شود.
شهریار فولادوند افزود: این جشنواره با 76 اثر در رشته های طراحی نقوش سنتی، طراحی عمومی، عکاسی، چاپ باتیک، مشبک کاری، پاپیه ماشه، چرم، فرش، طلا و جواهر سازی، گرافیک و پوشاک از هنرجویان 22 استان درحال برگزاری است و در 2 روز داوران آثار رسیده به این جشنوراه را ارزیابی می کنند.
227 هزار دانش آموز در 2 هزار و 269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
3017/6013/
انتهای پیام

نظر شما