شناسهٔ خبر: 26706117 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اراک میزبان دوازدهمین دوره جشنواره مهارت های هنری

دوازدهمین دوره جشنواره مهارت های هنری هنرستان های کار دانش کشور به میزبانی اراک در حال برگزاری است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ دوازدهمین دوره جشنواره مهارت های هنری هنرستان های کاردانش کشور در 11 رشته ی طراحی نقوش سنتی، طراحی عمومی، عکاسی، چاپ باتیک، مشبک کاری، پاپیه ماشه، چرم، فرش، طلا و جواهر سازی، گرافیک و پوشاک در حال برگزاری است و فردا هم ادامه دارد.
حیدری ، دبیر برگزاری این جشنواره گفت : این مسابقات در چهار مقطع هنرستانی، منطقه ای، استانی و کشوری با حضور 76 هنرجو از 22 استان درحال برگزاری است که در پایان 33 نفر برتر معرفی خواهند شد.
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش وزارت آموزش و پرورش در حاشیه این جشنواره گفت: توسعه مهارت ورزی دانش آموزان اولویت این وزارتخانه است چرا که ایران به نسل کارآفرین و پویا نیاز دارد.
مصطفی آذرکیش افزود: گسترش رشته های هنری برای تسریع در فرآیند تولید، ایجاد اشتغال و کارآفرینی در جامعه احساس می شود و این مهم در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی گفت: در حال حاضر 640 هزار هنرجو در 160 رشته شاخه کارودانش و 43 رشته شاخه فنی و حرفه ای در 7 هزار و یکصد هنرستان (4400 هنرستان کارودانش ، 2 هزار و 700 هنرستان فنی و حرفه ای ) مشغول به تحصیل هستند.
وی گفت: معرفی توانمندی های دانش آموزان و فرهنگ غنی و بکر نقاط مختلف کشور در سایه ایجاد اشتغال و کارآفرینی مهمترین هدف وزارت آموزش و پرورش در این جشنواره است.

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_2398883" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2176936/2398883?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما