شناسهٔ خبر: 26684348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توسعه مهارت ورزی اولویت نظام آموزشی کشور است

اراک - ایرنا - مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه مهارت ورزی دانش آموزان اولویت این وزارتخانه است چرا که ایران به نسل کارآفرین و پویا نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید مصطفی آذرکیش عصر جمعه در آیین آغاز دوازدهمین دوره جشنواره مهارت های هنری هنرستان های کاردانش کشور در دانشگاه صنعتی اراک، افزود: گسترش رشته های هنری برای تسریع در فرآیند تولید، ایجاد اشتغال و کارآفرینی در جامعه احساس می شود و این مهم در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی ادامه داد: نظام آموزش مبتنی بر زیباشناسی و مهارت ورزی همخوان با معیارهای اسلامی از ویژگی های یادگیری مندرج در فلسفه تعلیم و تربیت کشور است که شاخه کاردانش با ایجاد تحول بنیادین و مشارکت دستگاه های متولی در این راستا اقدامات اثربخشی را دنبال می کند.
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: این جشنواره در سال های گذشته تجلی گاه رقابت نزدیک شرکت کنندگان بود و با ایجاد انگیزه و امید در فعالان این عرصه هر سال بر تعداد شرکت کنندگان افزوده می شود.
وی گفت: معرفی توانمندی های دانش آموزان و فرهنگ غنی و بکر نقاط مختلف کشور در سایه ایجاد اشتغال و کارآفرینی مهمترین هدف وزارت آموزش و پرورش در این جشنواره است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: دوازدهمین جشنواره مهارت های هنری هنرستان های کاردانش کشور در چهار مقطع هنرستانی، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می شود.
شهریار فولادوند افزود: این جشنواره با 76 اثر در رشته های طراحی نقوش سنتی، طراحی عمومی، عکاسی، چاپ باتیک، مشبک کاری، پاپیه ماشه، چرم، فرش، طلا و جواهر سازی، گرافیک و پوشاک از هنرجویان 22 استان درحال برگزاری است و در 2 روز داوران آثار رسیده به این جشنوراه را ارزیابی می کنند.
227 هزار دانش آموز در 2 هزار و 269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
3017/6013/

نظر شما