شناسهٔ خبر: 22976140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مشاور و سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری زنجان:

زنجان نیازمند تالاری مناسب برای برگزاری با کیفیت جشنواره ها است

زنجان-مشاور و سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری زنجان گفت: نیازمند تالاری مناسب برای برگزاری با کیفیت جشنواره ها هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسماعیل موسوی شامگاه سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری زنجان برای برگزاری جشنواره یلدای ماندگار در زنجان، افزود: جشنواره یلدای ماندگار با ۱۰ پنل تخصصی در زنجان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: مکان و فضایی مناسب متناسب برای برگزاری جشنواره‌ها درشان مردم زنجان وجود ندارد و زنجان نیازمند یک تالار مناسب برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی متناسب با شأن مردم زنجان است.

موسوی تصریح کرد: فضای کارخانه کبریت سابق زنجان دارای مزیت‌های مناسبی است، اما نیازمند تالاری مناسب برای برگزاری باکیفیت جشنواره‌های فرهنگی و اجتماعی استانی و ملی در استان زنجان هستیم.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری زنجان با اشاره به برگزاری جشنواره یلدای ماندگار در زنجان، افزود: در سال جاری با رویکرد متفاوت و خلاقانه نسبت به برگزاری جشنواره‌ای برای آئین سنتی یلدا برنامه‌ریزی‌شده و رویکرد و هدف مهم این جشنواره تحکیم بنیان خانواده است.

موسوی ابراز کرد: ۱۰ پنل تخصصی در این جشنواره برای شهروندان زنجانی پیش‌بینی‌شده و این پنل ها شامل هنر در خانه، همسرداری، شعر، تاریخ و فرهنگ زنجان، آموزش عکاسی برای خانواده، آموزش و فرهنگ شهروندی و اقتصاد خانواده خواهد بود که رویکرد و اهداف آن‌ها برای تحکیم بنیان خانواده است و در این میان اجرای موسیقی زنده به‌صورت شبانه، اجرای موسیقی زنده توسط گروه‌های مختلف با سبک‌های گوناگون، پیش‌بینی‌شده ۲۰ غرفه هنری برای ارائه آثار هنری هنرمندان زنجانی، کتابخانه سیار کودکان و اتوبوس خدمت شهرداری طی این شش روز برگزاری جشنواره در مجموعه فرهنگی تاریخی شهرداری مستقر بوده و به همشهریان خدمات ارائه می‌دهد. 

وی به زمان افتتاح جشنواره یلدای ماندگار در استان اشاره کرد و گفت: جشنواره  به‌صورت رسمی با حضور مسئولان ساعت ۱۸ عصر یکشنبه ۲۶ آذر افتتاح و به مدت پنج روز فعال است.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری زنجان گفت: در راستای افزایش برنامه‌های فرهنگی برای جذب گردشگر این جشنواره در سال آینده به‌صورت ملی در شهر زنجان برگزار می‌شود و در این راستا برنامه‌ریزی لازم آغازشده است.

موسوی به رویکرد شهرداری زنجان و شورای اسلامی شهر در زنجان اشاره کرد و گفت: درصدد این هستیم  که طی دو سال آینده با جذب سرمایه‌گذار مجموعه بزرگ فرهنگی و اجتماعی در زنجان ایجاد شود.

نظر شما