شناسهٔ خبر: 22896582 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازتاب راهپیمایی ایرانیان علیه ترامپ و رژیم صهیونیستی در رسانه های چین

پکن-ایرنا- راهپیمایی بزرگ ملت ایران علیه رژیم صهیونیستی و اظهارات اخیر رییس جمهوری آمریکا در خصوص شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت این رژیم، در رسانه های گروهی چین از جمله تلویزیون مرکزی، خبرگزاری شینهوا و تارنماهای اینترنتی این کشور بازتاب گسترده ای داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا رسانه های گروهی چین خاطر نشان کرده اند که امروز پس از برگزاری نماز جمعه ده ها هزار تن از مردم ایران علیه این تصمیم، راهپیمایی بزرگی برگزار کردند.
این گزارش ها می افزاید که مردم پس از پایان نماز جمعه برای برگزاری اعتراضات ضد اسراییلی و ضد ترامپ به خیابان ها آمده و تظاهرات کردند.
گزارش ها تصریح می کند مردم با در دست داشتن پلاکارت ها و نوشته هایی علیه ر‌ژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، شعارهایی برضد آنان سر داده و حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند.
خبرگزاری شینهوا می نویسد برخی در جریان تظاهرات امروز به این رسانه گفته اند که هرگز اجازه نمی دهیم تصمیم ترامپ عملی شود.
این گزارش ها خاطر نشان می کند تظاهر کنندگان بر این باورند اقدام اخیر ترامپ و رژیم صهیونیستی دور تازه ای از خشونت ها و افراط گرایی ها در منطقه خاورمیانه بوجود می آورد.
بر اساس گزارش رسانه های چین، رهبران و مسئولان ارشد ایران نیز در سخنرانی های خود در روزهای اخیر، تصمیم ترامپ را محکوم کرده و او را متهم نموده اند که قطعنامه ها و مقررات شورای امنیت، سازمان ملل و نرم های بین المللی را زیر پا گذاشته است.
اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش لا ینفک فلسطین بوده و یکی از مهم ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد تا کنون مجموعا 8 قطعنامه در مورد قدس صادر کره است که در این قطعنامه ها بر حفظ نظم و امنیت قدس و محافظت از مقدسات و پرهیز از هتک حرمت مقدسات و شکنجه و آزار ساکنان قدس تاکید شده است و در آن ها هرگز قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته نشده است.
اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».
کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس را تصویب کرد اما دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده اند اما دونالد ترامپ در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده بود که این مصوبه را اجرا کند. با وجود مخالفت های گسترده جهانی و منطقه ای، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اعلام کرد.
آساق**231*904*شبس*1488 * انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما