شناسهٔ خبر: 22890342 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام حزب موتلفه: ترامپ جنگ آشکار با جهان اسلام را آغاز کرد

تهران- ایرنا- معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی، اقدام رییس جمهوری آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را نقض آشکار قطعنامه های بین المللی و جنگ آشکار با جهان اسلام خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پنجشنبه تارنمای حزب موتلفه اسلامی، «مهدی صولی» شهر قدس را بخش جدایی ناپذیری از هویت اسلامی و اصالت فلسطین دانست و اضافه کرد: تاکنون رژیم اشغالگر صهیونیستی از هیچ تلاشی برای از میان بردن هویت اسلامی قدس شریف فروگذار نکرده؛ اخراج ساکنان اصلی، غصب املاک و زمین های آنان، تغییر ترکیب جمعیتی، ویران سازی آثار و اماکن تاریخی، توهین به مقدسات و نقض آشکار قوانین مصرح بین المللی درباره موازین حقوق بشری و میراث معنوی از جمله این اقدامات بوده است.
به گفته وی، این اقدامات شرم آور همواره در سایه حمایت های قدرت های بزرگ جهانی و بویژه آمریکا از این رژیم و بی تفاوتی مجامع و سازمان های بین المللی، رخ داده و تکرار شده است و مردم فلسطین را از تحقق خواسته های قانونی و مشروع شان در برخورداری از حقوق انسانی و زندگی شرافتمندانه با تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف، بیش از پیش محروم ساخته است.
وی اضافه کرد: اکنون تصمیم نابخردانه رییس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن شهر قدس بعنوان پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی، تایید رسمی مشارکت پیشینی آمریکا در حمایت از تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و همه اقدامات جنایتکارانه آن است.
معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی یادآوری کرد: با توجه قطعنامه های سازمان ملل، شهر قدس اراضی اشغال شده محسوب می شود و بنابراین این اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس، نقض آشکار قطعنامه های بین المللی محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان، مسیحیان و یهودیان برخوردار است.
قدس یکی از اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و بر اساس قطعنامه های سازمان ملل جزو اراضی اشغال شده محسوب می شود.
رییس جمهوری آمریکا عصر چهارشنبه در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد «واشنگتن اورشلیم (بیت المقدس) را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت می شناسد و سفارت آمریکا را از تل آویو به آن شهر منتقل می کند».
به دنبال این تصمیم درگیری ها در سرزمین اشغالی شدت گرفته است.
کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 این طرح را تصویب کرده بود اما دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده بودند.
اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر فلسطین، نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
دسامبر سال میلادی گذشته شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله درباره بیت المقدس به رسمیت شناخته نمی شود، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».

برای دریافت تازه ترین خبرهای بین المللی از ایران و جهان با استفاده از لینک زیر وارد کانال تلگرام ما شوید.
سیام**6984*1961*
تنظیم: امیر خان زاده**انتشار: مریم مسعود

انتهای پیام /*

نظر شما