شناسهٔ خبر: 22892546 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هراس صهیونیست ها از جمعه خشم فلسطینی ها/ اعزام صدها نیروی ذخیره پلیس به بیت المقدس

تهران – ایرنا – پلیس رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که صدها تن از نیروهای پلیس ذخیره را پیش از نماز ظهرجمعه امروز بیت المقدس به این شهر اعزام کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صدها تن از نیروهای ذخیره پلیس صهیونیستی به شرق بیت المقدس اعزام شدند.
قرار است امروز پس از اقامه نمازظهرجمعه در بیت المقدس، تظاهرات گسترده ای در اعتراض به اقدام اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی برگزار شود.
روز گذشته (پنجشنبه) دستکم یکصد فلسطینی در پی ناآرامی ها در سرزمین های اشغالی در درگیری با نیروهای اشغالگر زخمی شدند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه فرمان انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را امضا کرد.
شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی وقایع احتمالی را که ممکن است شهرها و روستاهای کرانه باختری و نوار غزه طی روزهای آینده در واکنش به تصمیم ترامپ شاهد آن باشد بررسی و ارزیابی کرده است.
پیش تر برخی از مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا هشدار داده بودند که هرگونه تغییر در وضعیت قدس منجر به تنش و ناآرامی خواهد شد.
در همین حال گادی ایزنکوت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفت: در روزهای سخت و پیچیده ای زندگی می کنیم، ما در بخش های مختلف و در امتداد مرزها از آمادگی برخورداریم.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش لا ینفک فلسطین بوده و یکی از مهم ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد تا کنون مجموعا 8 قطعنامه در مورد قدس صادر کره است که در این قطعنامه ها بر حفظ نظم و امنیت قدس و محافظت از مقدسات و پرهیز از هتک حرمت مقدسات و شکنجه و آزار ساکنان قدس تاکید شده است و در آن ها هرگز قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته نشده است.
اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».
کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس را تصویب کرد اما دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده اند اما دونالد ترامپ در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده بود که این مصوبه را اجرا کند. با وجود مخالفت های گسترده جهانی و منطقه ای، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اعلام کرد.
شبک**9365**1392**مترجم: رضا میرزائی**انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*

نظر شما