شناسهٔ خبر: 9993693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت نام 58 ایلامی برای کسب سه کرسی مجلس /

شرایط قانونمند برای انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان مهیا است

ایلام - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان ایلام با بیان اینکه نام نویسی 58 داوطلب برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ایلام تا روز چهارشنبه ثبت شده است، گفت: شرایط قانونمند برای حضور انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان در این استان مهیا است.

صاحب‌خبر -

حسین کلانتری شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پنجمین روز از مهلت یک هفته ای ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 12 نفر در هر دو حوزه انتخابیه استان ایلام ثبت نام کردند.
وی توضیح داد از این تعداد هشت نفر در حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ملکشاهی، سیروان، ایوان و چرداول و چهار نفر نیز در حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان نام نویسی کردند.
کلانتری در خصوص مجموع تفکیکی داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس که از ابتدای هفته جاری تاکنون ثبت نام قطعی کرده اند، افزود: از مجموع 58 نفر داوطلبی که تاکنون ثبت نام آنها قطعی شده است 41 نفر داوطلب در حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ملکشاهی، سیروان، ایوان و چرداول و 17 نفر نیز داوطلب حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان هستند.
وی با بیان اینکه همه امکانات و شرایط برای برگزاری باشکوه، شفاف و سالم انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در این استان فراهم است، تاکید کرد: ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی تا چهارم دی ماه ادامه دارد.
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام همچنین شمار داوطلبان این استان برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان را تا روز چهارشنبه 13 نفر اعلام کرد و گفت: ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان تا ساعت 24 امشب تمدید شده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با اشاره به اینکه نام نویسی داوطلبان انتخابات در شرایطی کاملا قانونمند و عادلانه تاکنون انجام گرفته است، افزود: استقبال داوطلبان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در این استان فراتر از تصور و بسیار مناسب ارزیابی می شود و حکایت از فضای قانونی، عادلانه و مبتنی بر اعتماد دارد.
استان ایلام با افزون بر 20 هزار کیلومترمربع مساحت و جمعیتی حدود 600 هزار نفر و 10 شهرستان، سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (2 نماینده برای شهرستان های ایلام، مهران، چرداول، سیروان، ایوان و ملکشاهی) و (یک نماینده برای شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان) و یک نماینده نیز در مجلس خبرگان رهبری دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
6034/

نظر شما