شناسهٔ خبر: 10004124 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

شرایط قانونمند برای انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان مهیا است

ایرنا

صاحب‌خبر -

حسین کلانتری شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پنجمین روز از مهلت یک هفته ای ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 12نفر در هر دو حوزه استان ایلام ثبت نام کردند.
وی توضیح داد: ازاین تعداد هشت نفر در حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ملکشاهی، سیروان، ایوان و چرداول وچهار نفر در حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان نامنویسی کردند.
کلانتری در خصوص مجموع تفکیکی داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس که از ابتدای هفته تاکنون ثبت نام قطعی کرده اند گفت: از مجموع 58 نفر داوطلبی که تا کنون ثبت نام قطعی شده اند 41نفر داوطلب نامزدی در حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ملکشاهی، سیروان، ایوان و چرداول و17 نفر نیز نامزد حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان هستند.
وی با ذکر اینکه همه امکانات و شرایط برای برگزاری باشکوه، شفاف و سالم انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در این استان فراهم است تصریح کرد: ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز تا چهارم دی ماه ادامه خواهد داشت.
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام همچنین شمار داوطلبان این استان برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را تا 13 نفر عنوان کرد و خاطر نشان کرد: ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری تا ساعت 24 امشب چهارشنبه تمدید شده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با ذکر اینکه نامنویسی داوطلبان انتخابات در شرایطی کاملا قانونمند و عادلانه تاکنون انجام گرفته اظهار داشت: استقبال داوطلبان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دراین استان فراتر از تصور و بسیار مناسب ارزیابی شده و حکایت از فضای قانونی، عادلانه و مبتنی بر اعتماد دراین استان دارد.
استان ایلام با افزون بر 20 هزار کیلومترمربع مساحت و جمعیتی حدود 600 هزار نفر و 10 شهرستان، سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (2 نماینده برای شهرستان های ایلام، مهران، چرداول، سیروان، ایوان و ملکشاهی) و (یک نماینده برای شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان) و یک نماینده نیز در مجلس خبرگان رهبری دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
تعداد نمایندگان مجلس خبرگان استان حدود 600 هزار نفری ایلام یک نفر و تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی این استان سه نفر است.
انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور هفتم اسفند ماه سال جاری در استان ایلام برگزار می شود.
6034

نظر شما