شناسهٔ خبر: 67660267 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار گیلان: حمایت از جوانان دارای ایده‌های فناورانه و نوآورانه با جدیت دنبال شود

استاندار گیلان گفت: ایده‌های فناورانه و نوآورانه جوانان در حوزه‌های مختلف اعم از فناوری اطلاعات در ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار اهمیت بسزایی دارد؛ بنابراین حمایت از جوانان دارای ایده‎ و برخوردار از تخصص مورد تاکید بوده و باید با جدیت دنبال شود. استاندار گیلان گفت: ایده‌های فناورانه و نوآورانه جوانان در حوزه‌های مختلف اعم از فناوری اطلاعات در ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار اهمیت بسزایی دارد؛ بنابراین حمایت از جوانان دارای ایده‎ و برخوردار از تخصص مورد تاکید بوده و باید با جدیت دنبال شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ اسدالله عباسی به مناسبت روز فناوری اطلاعات در نشست با فعالان این حوزه در استانداری گیلان اظهار کرد: حمایت از جوانان دارای ایده، انگیزه، برخوردار از روحیه و تخصص وظیفه دولت است و شهید جمهور عزیزمان آیت الله دکتر رئیسی به این مهم تاکید جدی داشتند.

وی با تاکید جدی بر لزوم توجه به موضوع حمایت و هدایت جوانان دارای ایده‌های فناورانه و نوآورانه و تسهیلگری این حوزه افزود: فناوری ارتباطات و اطلاعات نقش بسیار مهمی در اشتغال و توسعه تجارت دارد از اینرو جوانان دارای فکر و ایده در این حوزه باید حمایت شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم توجه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات تکلیفی به فعالان در حوزه دانش بنیان تاکید کرد و ادامه داد: شرکت‌ها و تولیدات دانش و فعالان این عرصه در اولویت دریافت تسهیلات هستند و این موضوع باید مورد توجه جدی دست اندرکاران قرار گیرد.

وی در ادامه سخنانش به نقش دولت الکترونیک در خدمات رسانی به مردم اشاره کرد و افزود: افزایش سهولت، سرعت و کیفیت در ارائه خدمات به مردم از مزایای دولت الکترونیک است .

عباسی ضمن قدردانی از فعالان فناوری اطلاعات در گیلان از تلاش کارشناسان این حوزه در استانداری و فرمانداری‌ها در جریان برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز قدردانی کرد.

 بخش خصوصی در گیلان ابزار توانمند حوزه فناوری اطلاعات

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان نیز در این نشست با تشریح نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه دولت الکترونیک اظهار کرد: بخش خصوصی بازو و ابزار توانمند حوزه فناوری اطلاعات استان است.

سعید زاهدی بیان کرد: در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تمام شعب اخذ رای در گیلان برخط فعالیت داشتند و بیش از ۹۹ درصد از استعلام ها به صورت آنلاین صورت گرفت.

وی در ادامه به فعالیت سامانه ملی خدمات دولت هوشمند اشاره کرد و افزود: هم اینک ۹۹ درصد دستگاه‌ها در این سامانه عضو هستند و موظفند خدمات را به صورت الکترونیکی و برخط ارائه دهند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان به افتتاح سازمان ملی هوش مصنوعی در هفته گذشته با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری اشاره کرد و ادامه داد: افتتاح این سازمان بیانگر اهمیت موضوع فناوری اطلاعات برای توسعه خدمات و پیشرفت کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال در گیلان با راه‌اندازی پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات محقق می‌شود اضافه کرد: این پارک در سطح ملی یکی از زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که هم اینک چهار استان کشور از آن برخورداراست.

بیست‌ و دوم تیرماه، زادروز دانشمند بزرگ ایرانی، محمدبن موسی خوارزمی، پدر علم داده‌ ورزی (انفورماتیک)، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز فناوری اطلاعات نامگذاری شده‌است.

 

انتهای پیام/

نظر شما