شناسهٔ خبر: 67660359 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

روزنامه آمریکایی پولیتیکو:

«عدو شود سبب خیر »؛ ترامپ را رئیس جمهور آمریکا بدانید

در کنگره آمریکا جمهوریخواهان در عمل بر این باورند که تیراندازی در گردهمایی انتخاباتی در شب گذشته «راه ترامپ برای بازگشت به کاخ سفید را هموار کرد.»

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران به نقل از المیادین،«عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» با این ضرب المثل می توان واکنش جمهوریخواهان به حادثه تیراندازی به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جریان سخنرانی اش در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسلیوانیا خلاصه کرد.

روزنامه پولیتیکو نوشت که در کنگره آمریکا جمهوریخواهان در عمل بر این باورند که تیراندازی در گردهمایی انتخاباتی در شب گذشته «راه ترامپ برای بازگشت به کاخ سفید را هموار کرد.» 

«دریک وان اوردن» نماینده جمهوریخواه از ویسکانسن در گفت و گویی کوتاه با این روزنامه و اندکی بعد از تیراندازی گفت:« ترامپ از این حمله نجات یافت ولی او همین الان در انتخابات پیروز شد».

«تیم بورشت»نماینده جمهوریخواه دیگر از ایالت تنسی نیز با اشاره به عکس ها و فیلم های ترامپ که به سرعت در اینترنت منتشر شد گفت: ترامپ مشت خود را بالا برده و نمی خواست آن جا را ترک کند. او فریاد می زد بجنگ، بجنگ، بجنگ. این شعار خواهد بود».

روزنامه پولیتیکو همچنین نوشت که حادثه تیراندازی که بسیاری از قانونگذاران جمهوریخواه آن را بلافاصله «تلاش برای ترور» توصیف کردند موج های شوک آوری به انتخاباتی می فرستد که «عملا آشوب زده» است،  به این دلیل که دموکرات هایی که بر سر امکان انتخاب جو بایدن رئیس جمهور کنونی کشمکش داشتند و بر سر انتقادهای خود از ترامپ در دو هفته گذشته متحد نشده بودند به سرعت حملات خود به رئیس جمهور سابق را متوقف کردند.

در مقابل، جمهوریخواهانی که در میانه مشاجره دموکراتها سکوت کرده بودند به سرعت گناه را گردن گفتمان حزب مخالف در حمله به ترامپ انداختند.

شب گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در جریان سخنرانی در یک کمپین انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا، مورد هدف گلوله قرار گرفت.

سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که خطری جان رئیس جمهور پیشین آمریکا را تهدید نمی‌کند و او برای بررسی به یک مرکز درمانی محلی منتقل شده است. تصاویر منتشر شده از زمان تیراندازی، خون را روی صورت آقای ترامپ نشان می‌دهد.

ترامپ در یک پست در شبکه اجتماعی متعلق به خودش تحت عنوان «تروث مدیا» نوشت که گلوله به قسمت بالای گوش سمت راست او اصابت کرده است.

تصاویر منتشر شده از لحظه حادثه نشان می‌دهد که ترامپ در حالی که مشغول سخنرانی بود صدای شلیک چندین گلوله به گوش رسید و ناگهان رئیس جمهور آمریکا پشت تریبون محل سخنرانی زانو زد. لحظاتی بعد، وقتی دوباره ترامپ روی پاهایش ایستاد، تصاویر رد خون را روی صورت او نشان می‌داد. او همچنین در آن لحظات دست‌هایش را مشت کرده و فریادهایی را سر می‌داد.

ترامپ بلافاصله با کمک نیروهای پلیس مخفی آمریکا از محل خارج و به یک مرکز درمانی منتقل شد تا مداوا آنجا روی او صورت گیرد. جو بایدن در بیانیه‌ای این حمله را محکوم و گفته است که تلاش کرده با ترامپ به صورت تلفنی صحبت کند.

به گفته دادستان محلی، مهاجم که هویت او هنوز اعلام نشده بلافاصله در پی شلیک نیروهای تک‌تیرانداز کشته شده است. همچنین یک نفر دیگر از حضار هم جان خود را از دست داده است. ضمن اینکه حال یکی دیگر از حاضرین در مراسم هم وخیم گزارش شده است

 

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما