شناسهٔ خبر: 67659789 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جزئیات ترور ناموفق ترامپ حین سخنرانی انتخاباتی + فیلم

سخنرانی انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در ایالت پنسیلوانیا به دلیل تیراندازی متوقف شد و خبرها حاکیست که او جراحت سطحی پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از نیویورک پست، سخنرانی انتخاباتی «دونالد ترامپ» در ایالت پنسیلوانیا به دلیل تیراندازی متوقف شد و خبرها حاکیست که او جراحت سطحی پیدا کرد.

این تیراندازی بامداد یکشنبه در حین سخنرانی ترامپ در «باتلر» پنسیلوانیا رخ داد و مأموران «سرویس مخفی» آمریکا وی را تحت حفاظت گرفته و از محل خارج کردند.

تصاویر ویدئویی و عکس‌ها نشان می‌دهد که صورت ترامپ خونین شده است. وی در حالی که توسط محافظان از زمین بلند شد، دست‌هایش مشت کرده و تکان داد.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا وابسته به دموکرات‌ها گزارش داد: مأموران سرویس مخفی آمریکا، دونالد ترامپ را پس از اینکه در یک تجمع انتخاباتی در باتلر پنسیلوانیا روی زمین افتاد، به سرعت از روی صحنه خارج کردند.

پیش از افتادن ترامپ، صدای چند شلیک و انفجارهای بلندی شنیده شد. مأموران به ترامپ که صورتش خونین بود، کمک کردند تا بایستد. ترامپ رو به جمعیت حاضر در محل فریاد می‌زد و مشتش را بالا برده بود.سپس مأموران او را به یک وسیلۀ نقلیه منتقل و از محل خارج کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا، فردی هنگام سخنرانی ترامپ در ایالت پنسیلوانیا، به سمت او شلیک و گلوله به گوش سمت راستش برخورد کرده است.

شبکه خبری ان بی سی نیوز نیز به نقل از سه افسر پلیس گزارش داد که تیراندازی در تجمع ترامپ خارج از محدوده سرویس مخفی آمریکا رخ داده است.

ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای پس از این حادثه اعلام کرد حال او خوب است و در یک مرکز درمانی محلی تحت نظر است. ستاد ترامپ تصریح کرد: «ترامپ از نیروهای نظامی بابت واکنش سریع آنها در جریان این اقدام شنیع قدردانی می‌کند.»

پسر ترامپ نیز در شبکه اجتماعی ایکس این حادثه را «تروریستی» اعلام کرد.

ترامپ: گلوله از بالای گوش راستم عبور کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز در حساب شبکه اجتماعی خود به نام «تروت سوشیال»، اعلام کرد که گلوله‌ای که به سوی او شلیک شده بخش بالایی گوش او را زخمی کرده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: «به محض اینکه صدای شلیک را شنیدم متوجه شدم ایرادی وجود دارد. بلافاصله حس کردم که گلوله پوستم را پاره کرد.»

ترامپ نوشت: «گلوله خوردم. یک گلوله از بالای گوش راستم عبور کرد. بعد از مجروح شدن، خونریزی زیادی داشتم و متوجه شدم چه اتفاقی افتاده است. باور کردنی نیست که چنین اتفاقی در کشور ما رخ دهد و هنوز چیز زیادی از فرد تیرانداز مشخص نیست.»

ترامپ بیمارستان را ترک کرد

منابع خبری اعلام کردند دونالد ترامپ پس از اصابت گلوله به گوش خود، بیمارستان محلی را ترک کرده و کارزار انتخاباتی خود را به صورت عادی ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا قرار است روز یکشنبه به میلواکی سفر کند تا در آغاز کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان که روز دوشنبه برگزار می‌شود، شرکت کند.

جزئیات ترور ناموفق ترامپ حین سخنرانی انتخاباتی + فیلم

کشته شدن عامل تیراندازی به ترامپ

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع خود اعلام کرد عامل تیراندازی روز شنبه در تجمع هواداران ترامپ در پنسیلوانیا کشته شده است. به گزارش سی‌ان‌ان، تعدادی از نیروهای پلیس مخفی کشته شدن تیرانداز را تأیید کرده‌اند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست تیز اعلام کرد که علاوه بر فرد تیرانداز، یک نفر دیگر نیز هدف شلیک قرار گرفته و کشته شده است.

دادستان شهر باتلر پنسیلوانیا نیز اعلام کرد که یک تماشاچی و تیرانداز در حادثه تیراندازی به ترامپ کشته شدند. ریچارد گلدینگر دادستان شهر باتلر افزود: «یک تماشاچی دیگر هم در وضعیت وخیمی قرار دارد».

او اضافه کرد: «مشخص نیست که آیا تیرانداز خودکشی کرده یا توسط شخص دیگری مورد اصابت قرار گرفته است.»

اما سرویس مخفی امنیتی آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مهاجمی از یک مکان مرتفع در خارج از محل تجمع حامیان ترامپ چندین گلوله به سمت او شلیک کرد و نیروهای این سرویس مهاجم را کشته اند.

شبکه آمریکایی فاکس نیوز گزارش داد که یکی از نمایندگان جمهوری خواه کنگره که در ردیف اول سخنرانی حضور داشته، گفت که صدای ۸ تا ۱۰ گلوله شنیده است و به نظر می‌رسد که چند نفر از جمعیت مورد اصابت قرار گرفته اند.

برخی منابع خبری به نقل از اداره پلیس باتلر گزارش دادند ضارب «مارک ویولت» نام دارد که از اعضای سازمان چپ افراطی «آنتیفا» است. در فضای مجازی از او ویدئویی در صفحه یوتیوبش متشر شده که گفته است: «عدالت در راه است».

جزئیات ترور ناموفق ترامپ حین سخنرانی انتخاباتی + فیلم

بایدن: جایی برای خشونت در آمریکا وجود ندارد

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به تیراندازی به دونالد ترامپ در بیانیه‌ای گفت: من در جریان تیراندازی در گردهمایی دونالد ترامپ در پنسیلوانیا قرار گرفته‌ام و خوشحالم که او در امنیت است و حالش خوب است.

بایدن افزود: من برای او و خانواده‌اش و تمامی افرادی که در گردهمایی حضور داشتند دعا می‌کنم و منتظر اطلاعات بیشتر هستیم. هیچ جایی برای این نوع خشونت در آمریکا وجود ندارد. ما باید به عنوان یک ملت متحد شویم و آن را محکوم کنیم. من و جیل از سرویس مخفی آمریکا برای تأمین امنیت او سپاسگزاریم.

بایدن همچنین در یک کنفرانس خبری گفت: «همه باید این اقدام را محکوم کنند.»

رئیس جمهور آمریکا افزود که قصد دارد به زودی تلفنی با ترامپ گفتگو کند. او از سرویس مخفی آمریکا برای واکنش سریع به حادثه تشکر کرد.

کامالا هریس: همه این اقدام شنیع را محکوم می‌کنیم

کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز با محکوم کردن تیراندازی به ترامپ گفت: «خشونتهایی از این دست در کشور ما جایی ندارد.»

معاون بایدن با ابراز خشنودی از سلامت ترامپ افزود: «همه ما باید این اقدام شنیع را محکوم کنیم و سهم خود را برای اطمینان از اینکه منجر به خشونت بیشتر نشود، انجام دهیم.»

وزیر دفاع آمریکا: خشونت جایی در دموکراسی آمریکا ندارد

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز محکوم کردن تیراندازی به دونالد ترامپ در پنسیلوانیا گفت: «خشونت به هیچ وجه جایی در دموکراسی ما ندارد. این شیوه‌ای نیست که ما در آمریکا اختلافات خود را حل می‌کنیم.»

لوید آستین وزیر دفاع دولت بایدن تصریح کرد: «خوشحالم که گزارش‌ها نشان می‌دهد رئیس‌جمهور سابق در سلامت است و برای او و خانواده‌اش و همه کسانی که تحت تأثیر این حادثه وحشتناک قرار گرفته‌اند، دعا می‌کنم.»

وزیر خارجه آمریکا: از تیراندازی به ترامپ شوکه هستم

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز در واکنش به تیراندازی به دونالد ترامپ در شبکه ایکس نوشت: «در آمریکا جایی برای خشونت سیاسی وجود ندارد و همه ما باید آن را محکوم کنیم.»

وزیر خارجه دولت بایدن افزود: «من از تیراندازی در گردهمایی طرفداران رئیس جمهوری سابق دونالد ترامپ شوکه و ناراحت هستم اما از اینکه او سالم است سپاسگزارم.»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این خشونت سیاسی باید محکوم شود

مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در واکنش به سو قصد ترامپ در پنسیلوانیا گفت: «این اقدام هولناک خشونت سیاسی، در یک تجمع مبارزاتی مسالمت‌آمیز جایی در این کشور ندارد و باید به اتفاق آرا و قاطعانه محکوم شود.»

او افزود: «من از طریق مقامات امنیتی در جریان این حادثه قرار گرفتم و به نظارت بر تحولات ادامه می‌دهم و به همراه همسرم برای ترامپ و همه شرکت‌کنندگان در کارزار امروز در پنسیلوانیا دعا می‌کنیم و از مجریان قانون که در صحنه به خوبی واکنش نشان دادند، قدردانی می‌کنیم.»

نیکی هیلی: این اقدام هر آمریکایی را باید وحشت زده کند

نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی در واکنش به تیراندازی به دونالد ترامپ «خشونت سیاسی» پیش آمده در تجمع هواداران ترامپ را محکوم کرد.

نیکی هیلی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این باید هر آمریکایی آزادی‌دوستی را وحشت‌زده کند. خشونت علیه نامزدهای ریاست‌جمهوری نباید هرگز عادی شود.»

واکنش جورج بوش به تیراندازی به ترامپ

جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز در واکنش به تیراندازی به ترامپ با انتشار بیانیه‌ای گفت: «لورا و من قدردان هستیم که ترامپ پس از سو قصد بزدلانه به جانش، سالم است. و ما مردان و زنان سرویس‌های امنیتی را به دلیل پاسخ سریع‌شان ستایش می‌کنیم.»

اوباما: خشونت سیاسی جایی در دموکراسی آمریکا ندارد

باراک اوباما، رئیس‌جمهور دموکرات پیشین آمریکا نیز در واکنش به تیراندازی به دونالد ترامپ در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «خشونت سیاسی هیچ جایی در دموکراسی ما ندارد.»

اوباما تصریح کرد: «اگرچه هنوز بصورت دقیق نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است، اما باید همه خوشحال باشیم که رئیس‌جمهور سابق ترامپ به طور جدی آسیب ندیده است و باید از این پس، بر تعهد مجدد به احترام در سیاست‌های خود پایبند باشیم.»

نانسی پلوسی: خشونت سیاسی در آمریکا جایی ندارد

نانسی پلوسی، رئیس سابق دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز تیراندازی در گردهمایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق را محکوم کرد.

پلوسی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به عنوان کسی که خانواده‌اش قربانی خشونت سیاسی بوده است، به خوبی می‌دانم که خشونت سیاسی در هر شکلی در جامعه ما جایی ندارد. خدا را شکر می‌کنم که رئیس‌جمهور سابق ترامپ در امنیت است.»

مایک پنس، حکیم جفریس و کلینتون‌ها هم محکوم کردند

حکیم جفریس رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بیانیه‌ای گفت که هیچ گونه خشونت سیاسی در دموکراسی آمریکا جایی ندارد. مایک پنس معاون سابق ترامپ نیز گفت که او و همسرش برای ترامپ دعا می‌کنند و از همه آمریکایی‌ها خواست به آنها پیوندند.

بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین دموکرات و همسرش هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا نیز با محکوم کردن تیراندازی به ترامپ گفتند که خشونت جایی در آمریکا به ویژه در روندهای سیاسی ندارد.

بیل و هیلاری کلینتون با انتشار پست‌هایی در شبکه اجتماعی ایکس از سلامت ترامپ ابراز خوشحالی و از سرویس مخفی آمریکا قدردانی کردند.

نخست وزیر کانادا: خشونت سیاسی پذیرفتنی نیست

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا نیز نسبت به تیراندازی به دونالد ترامپ ابراز تأسف شدید کرد و گفت: خشونت سیاسی هرگز پذیرفتنی نیست.

نخست‌وزیر کانادا افزود که به یاد ترامپ، شرکت‌کنندگان در کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا، و تمامی مردم آمریکا است.

نظر شما