شناسهٔ خبر: 67659545 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

مرد شیطان‌صفت به برادرزاده اش رحم نکرد/ رازی که پس از 7سال فاش شد

اقتصادنیوز :پرونده مرد شیطان‌صفت که متهم به آزار و اذیت دختر‌خوانده‌اش است با دوبار شکستن حکم اعدام، در هیات عمومی دیوان عالی کشور بررسی می‌شود. دختر‌خوانده این مرد که برادرزاده‌اش نیز هست در شکایتش مدعی شده هفت سال تحت سلطه او بوده است. قضات دادگاه کیفری پس از محاکمه مرد جوان دو بار او را به اعدام محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جام جم،زن جوان وقتی رو‌به‌روی قضات دادگاه کیفری قرار گرفت در تشریح ماجرا گفت:۱۷سال قبل با مردی به نام رضا ازدواج کردم و یک سال بعد صاحب دختری شدیم و اسمش را رها گذاشتیم.دخترم چهار ساله بودکه رضا درتصادف جان باخت. بعد از مرگ شوهرم کار کردم تا هزینه زندگی خودم و دخترم را تامین کنم. مدتی بعد برادرشوهرم رامین به خواستگاری‌ام آمد و به خاطر آینده دخترم به او جواب بله دادم. با خودم گفتم هم عموی رهاست و هم دلسوزش. رها و رامین رابطه خوبی با هم داشتند تا این‌که دخترم به سن بلوغ رسید و رفتارش تغییر کرد. ابتدا این تغییر رفتار را جدی نگرفتم اما بعد از مدتی متوجه شدم از پدرخوانده‌اش فراری است و دوست ندارد با او در خانه تنها باشد. چند بار با رها حرف زدم اما درباره تغییر رفتارش حرفی نزد تا این‌که او را نزد یک مشاور بردم. مشاور بعد از حرف زدن با دخترم او را راضی کرد تا راز هفت ساله زندگی‌اش را فاش کند. رها گفت وقتی با رامین در خانه تنها بوده‌اند از سوی او مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفته است. وقتی این موضوع را فهمیدم تصمیم گرفتم از رامین شکایت کنم.

پس از این شکایت و با دستور قضایی، رامین ۴۳‌ساله بازداشت شد اما منکر آزار و اذیت دختر‌بچه شد اما در ادامه به دلیل عذاب وجدان اتهامش را قبول کرد. با تکمیل تحقیقات مقدماتی به این پرونده در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد. در این جلسه مادر رها گفت: من برای این‌که مشکلی برای دخترم پیش نیاید و در امنیت باشد با رامین ازدواج کردم اما او از اعتماد من سوء‌استفاده کرد.

سپس رها در تشریح ماجرا گفت: رامین از ۹تا۱۶ سالگی‌ام مرا مورد آزار و اذیت قرار می‌داد‌. وقتی مادرم در خانه نبود مرا به اتاق می‌برد و فیلم‌های مستهجن نشانم می‌داد. هفت سال این رفتارش را تحمل کردم اما دچار افسرد‌گی شدم و مجبور شدم حقیقت را بگویم. الان تحت نظر روان‌شناس هستم اما حالم خوب نشده و برای پدرخوانده‌ام اشد مجازات می‌خواهم.

رامین وقتی در جایگاه قرار گرفت اتهامش را قبول نکرد و گفت: رها را مثل دخترم دوست دارم‌. بیماری اعصاب و روان دارم و تحت تاثیر بیماری‌ام دست به این کار زده‌ام. الان هم پشیمان هستم‌. 

قضات دادگاه در پایان رامین را به اعدام محکوم کردند که این رای در دیوان عالی کشور نقض شد. وکیل متهم مدعی شد موکلش بیماری روانی دارد ومدارکش موجوداست.اوهمچنین اعتراض کردکه سلامت روانی موکلش در پزشکی قانونی بررسی نشده است.این بار پرونده به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. دردومین جلسه رسیدگی رهابرای پدرخوانده‌اش دوباره درخواست اشد مجازات کرد. 

رامین هم مدعی شد: رها را آزار نداده‌ام‌. متادون مصرف می‌کردم و اختیاری بر رفتارم نداشتم. اگر با محبتم باعث رنجش او شدم از او عذرخواهی می‌کنم. 

پس از رسیدگی به این پرونده، قضات دوباره حکم به اعدام رامین دادند.محمد شمس،وکیل او این بارهم به رای اعتراض ودرلایحه دفاعیه خود عنوان کرد:موکلم متادون مصرف می‌کرده که پزشکی قانونی تایید کرده است.به نظر می‌رسد رفتارش تحت تاثیر مصرف متادون بوده است. از سوی دیگر کارشناسان پزشکی  قانونی در گزارش خود به صراحت آزار رها در این سال‌ها را تایید نکردند. همچنین اعترافش تحت فشار بازجویی بوده و عذرخواهی‌اش در دادگاه دلیل قبول اتهامش‌نیست.

قضات شعبه ۵۱ دیوان عالی کشور با بررسی این اعتراض دوباره حکم اعدام را شکستند و پرونده را برای بررسی دوباره به هیات عمومی دیوان‌عالی کشور فرستادند. قرار است هیات عمومی دیوان عالی کشور درباره این پرونده تصمیم‌گیری کند.

نظر شما