شناسهٔ خبر: 10007325 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با اتمام مهلت نام‌نویسی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری

دفتر نام‌نویسی از نامزدهای خبرگان رهبری در ایلام با 14 کاندیدا بسته شد

دفتر نام‌نویسی از نامزدهای خبرگان رهبری در ایلام با اتمام مهلت نام‌نویسی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری با 14 کاندیدا بسته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، 14 نفر به اسامی سیدمحسن سعیدی گلپایگانی، رحیم محمدی ایلامی، جمیل فتاحی، محمد سهراب‌زاده، سیدمحمد امامیان، 6 آرش مردانی‌پور، سیدحسین موسوی نسب، مهدی خطیبی، سیدمحمدنقی موسوی ایلامی، وعد مرادبیگی، غلام‌عباس هاشمی، یونس عبدی، اسدالله کبریایی و سجاد امیدی برای نامزدی انتخابات خبرگان رهبری در استان ایلام کاندیدا شدند.

استان ایلام در مجموع یک کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری داشته و افراد نام‌نویسی کننده پس از تایید صلاحیت برای کاندیداتوری مجلس خبرگان رهبری با هم به رقابت خواهند پرداخت.

با عنایت به اینکه در میان نامزدهای ثبت‌نام کرده چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و مستقل و اصولگرا وجود دارد، بدون شک انتخابات پیش روی مجلس خبرگان رهبری در استان ایلام رقابتی خواهد بود.

آنچه کاملا در میان افراد نام‌نویسی‌کننده مشخص است، چهره‌های برجسته اصولگرایی دیده شده که قطعا با عنایت به پیشینه و سوابق درخشان کاری در حوزه‌های علمیه استان ایلام و ... از دید مردم ولایتمدار استان ایلام در انتخاب کاندیدای اصلح دور نخواهد ماند.

همچنین استان ایلام در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای دو حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ایوان، چرداول، ملکشاهی و شیروان و همچنین دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره است.

در حوزه انتخابیه نخست که به حوزه انتخابیه ایلام 2 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی داشته و در حوزه انتخابیه دهلران نیز یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

در پنجمین روز از کار نام‌نویسی از نامزدهای انتخابات مجلس در دو حوزه ایلام و دهلران در مجموع 13 نفر برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مراجعه به فرمانداری‌های ایلام و دهلران و همچنین ستاد انتخابات وزارت کشور کاندیدا شدند.

در مجموع نیز از روز نخست کار نام‌نویسی نامزدهای مجلس شورای اسلامی تاکنون 59 نفر برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ایلام کاندیدا شدند.

همچنین نهید زینیوند لرستانی نیز دوم دی ماه با مراجعه به فرمانداری دهلران انصراف خود را از داوطلبی مجلس شورای اسلامی به ثبت رسانید.

انتهای خبر/

http://fna.ir/BZTSMS

نظر شما