شناسهٔ خبر: 9460749 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از 600 هزار زائر اربعین از مرز مهران وارد عراق شدند

ایلام - ایرنا - جانشین رئیس ستاد اربعین استاندار ایلام از عبور بیش از 600 هزار زائر از مرز بین المللی مهران برای شرکت در آیین های اربعین حسینی در یک هفته گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین کلانتری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تنها دیروز 145 هزار و 447 نفر از این نقطه مرزی به عتبات عالیات کشور عراق مشرف شده اند.
وی یادآور شد: تعداد زائرانی که از مرز مهران به کشور عراق سفر کرده اند به تنهایی 2 برابر زائرانی است که مرزهای شلمچه و چزابه را برای عبور و عزیمت به عراق انتخاب کرده اند.
جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام با قدردانی از تلاش و مدیریت تمامی ارگان برای نظم بخشیبدن به تردد زائران یادآور شد: پارکینگ بزرگ اربعین و همچنین سایر پارکینگ هایی که با همکاری مردم برای پارک خودروهای زائران در مهران ایجاد شده است، آماده پذیرش خودروهای زائران است.
کلانتری تاکید کرد: داشتن گذرنامه معتبر و روادید برای عبور از پایانه مرزی مهران الزامی است و تردد در پایانه مرزی مهران با وجود ازدحام جمعیت بدون مشکل و در نهایت امنیت انجام می شود.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زائران برای شرکت در آیین اربعین حسینی است.
پارسال در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از پایانه مرزی مهران تردد کردند پیش بینی می شود این تعداد امسال به دو میلیون نفر افزایش یابد.
2077/3032

نظر شما