شناسهٔ خبر: 9445383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

450 هزار نفر در 10 روز گذشته از مرز مهران عازم عتبات عالیات شدند

ایلام - ایرنا - جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: 450 هزار زائر اربعین حسینی در 10 روز گذشته ازطریق مرز بین المللی مهران عازم شهرهای مذهبی عراق شدند.

صاحب‌خبر -

حسین کلانتری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: مراجعه زائران به مرز مهران رو به افزایش است ولی با تلاش همه جانبه تمام دستگاه های اجرایی، انتظامی و امنیتی، تردد در کمال نظم و بدون مشکل در جریان است.
وی با بیان اینکه تردد زائران با نزدیک تر شدن به اربعین حسینی بیشتر می شود، افزود: فقط در 24 ساعت گذشته بیش از 140 هزار نفر برای شرکت در آیین اربعین از طریق مرز مهران وارد خاک عراق شدند.
فرمانده انتظامی استان ایلام نیز درمورد وضعیت تردد از مرز مهران به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به افزایش حجم ترددها از زائران می خواهیم با صبر و حوصله به مرزها مراجعه کنند تا روند تردد آنها با سهولت بیشتری انجام شود.
سردار علی دولتی یادآور شد: نیروی انتظامی با تمام امکانات خود 24 ساعته در حال خدمت رسانی به زائران و فراهم کردن زمینه حضور آنان در آیین اربعین حسینی هستند و مردم مطمئن باشند تمام توان و امکانات خود را برای تحقق این مهم به کار خواهیم گرفت.
وی تاکید کرد: عبور اتباع خارجی از مرز مهران در ایام اربعین امکان پذیر نیست و این افراد باید برای شرکت در آیین اربعین حسینی به مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان مراجعه کنند.
پایانه مرزی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام این روزها کانون اصلی تردد زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی است.
سال گذشته در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد کردند که پیش بینی می شود این تعداد امسال تا 2 میلیون نفر افزایش یابد.
6119/9002/ 1650

نظر شما