شناسهٔ خبر: 9447261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختصاص اعتبار یک میلیارد ریالی کمیته امداد برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی

ایلام - ایرنا - مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در شهر و مرز مهران و شهر ایلام خبر داد.

صاحب‌خبر -

ضیا رضایی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ در طول ایام منتهی به اربعین در بخش پخت غذا، پذیرایی، کمک به زائران نیازمند و خدمات رسانی به آنها هزینه خواهد شد.
وی با اشاره اینکه مسئولیت ستاد اشیای گمشده زائران در اربعین حسینی امسال در مرز مهران نیز به این نهاد واگذار شده است ادامه داد: لوازمی که از زائران در پایانه مرزی مهران جا مانده باشد در این ستاد نگهداری می شود تا پس از بازگشت به صاحبانشان تحویل داده شوند.
رضایی همچنین از آمادگی این نهاد برای کمک به افراد در راه مانده خبر داد و اظهار کرد: بررسی های لازم در این بخش انجام و به زائران نیازمند کمک مالی برای بازگشت به شهرهای خود می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام همچنین از راه اندازی موکب حضرت زینب کبری(س) در شهر ایلام خبر داد و گفت: در این موکب از زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی با چای، آب بسته بندی شده و غذا پذیرایی می شود.
وی با بیان اینکه علاوه بر این خدمات این نهاد از ظرفیت مهمانسراها و فضاهای اداری قابل استفاده برای اسکان زائران حسینی بکارگیری می کنیم، افزود: این نهاد آماده دریافت هرگونه نذورات مردمی برای توزیع بین زائران حسینی است.
مرز بین المللی مهران مرز کانون اصلی تردد زائر و صادرات کالا ایرانی به کشور عراق است، شمار زیادی از زائران اربعین حسینی برای شرکت در آیین های ویژه این روز از طریق این مرز به عراق عزیمت می کنند.
سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد کردند پیش بینی می شود امسال این میزان تا دو میلیون زائر افزایش یابد.
7171/9002

نظر شما