شناسهٔ خبر: 9389355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

تردد ۱۶۰ هزار زائر از مرز مهران به عراق

صاحب‌خبر -
تین نیوز | فرماندار شهرستان مهران از تردد ۱۶۰ هزار زائر از مرز مهران به عراق خبر داد و گفت: حجم تردد در این مرز با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین در حال افزایش است.
 
مراد ناصری اظهار داشت: هم اکنون حجم تردد در مرز مهران با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین در حال افزایش است و از اواخر آبان ماه تاکنون ۱۶۰ هزار زائر از مرز مهران به عراق تردد داشته اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۴۵ هزار نفر دیروز از این مرز سفر کرده اند، گفت: با این حجم تردها پیش بینی می شود ما در روزهای آینده شاهد افزایش تردد زائران بیشتری از این مرز به کشور عراق باشیم.

فرماندار شهرستان مهران تصریح کرد: پیش‌بینی می شود اوج تردد زائران در مهران برای شرکت در همایش بزرگ اربعین حسینی روزهای پنجم و ششم آذر ماه باشد.

ناصری از اختصاص یک هزار دستگاه اتوبوس ایرانی برای انتقال زائران از مرز زرباطیه تا شهر کوت عراق و سایر استان‌های این کشور خبرداد و گفت: این اتوبوس‌ها به تدریج در حال خروج از مرز و ارائه خدمات حمل و نقل به زائران در آن‌سوی مرزها هستند.

سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از این مرز تردد کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان تا دو میلیون زائر افزایش یابد.

نظر شما