شناسهٔ خبر: 9364150 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راه اندازی کمپ های اسکان موقت زائران در مرز مهران

ایلام - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام از راه اندازی دو کمپ اسکان موقت زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد سلیمانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دو کمپ در محل جمعیت هلال احمر مهران و استادیوم ورزشی مهران برای اسکان موقت زائر احداث شده است.
وی همچنین از آماده سازی پنج مسجد مهران برای اسکان زوار و پذیرایی از زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: این مساجد به موکت و پتو تجهیز شده اند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام ظرفیت اسکان روزانه زائر در این اماکن را چهار هزار نفر در روز اعلام کرد و یادآور شد: اسکان زائران در روزهای اخیر آغاز و تا زمان حضور در مرز مهران ادامه دارد.
سلیمانی همچنین از استقرار تیم های امدادی در جاده های مسیر تردد زائران اربعین حسینی در این استان بویژه جاده ایلام - مهران خبر داد و تاکید کرد:
25 تیم امدادی این جمعیت به منظور ارایه خدمات به زائران حسینی(ع) شرکت کننده در آیین پیاده روی اربعین در جاده های ارتباطی مسیر تردد آنها استقرار یافتند.
وی افزود: با توجه به پیش بینی حجم تردد زیاد زائر در نقاط مختلف این استان، این پایگاه ها در جاده های ارتباطی دهلران، دره شهر، ملکشاهی، شباب، قلاجه و مهران مستقر هستند.
سلیمانی با بیان اینکه از این تعداد، 10 تیم امدادی در جاده ایلام - مهران مستقر شده اند، اظهار کرد: این پایگاه ها هر 8 تا 10 کیلومتر از طول این مسیر را پوشش می دهند.
وی همچنین از استقرار 20 تیم امداد موتوری این جمعیت در پایانه مرزی مهران خبر داد و یادآور شد: این تیم ها با هدف سهولت در امداد رسانی علاوه بر پایگاه های امداد جاده ای در مرز مهران مستقر و به زائران خدمات ارائه می کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: علاوه بر این تیم های امدادی، بالگرد جمعیت هلال احمر نیز در روزهای نزدیک به اربعین حسینی که حجم تردد زائران بیشتر می شود در پایانه مرزی مهران مستقر می شود تا در صورت نیاز نسبت به ارائه خدمات امداد هوایی اقدام کند.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی استان ایلام کانون اصلی و مهم تردد زوار سوگوار حسینی به عتبات عالیات است سال گذشته در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر عزادار برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از این مرز به کشور عراق سفر کردند که پیش بینی می شود، این میزان اربعین امسال تا دو میلیون نفر افزایش یابد.
7171/9002

نظر شما