شناسهٔ خبر: 9337167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

آمادگی۱۴پایگاه هلال احمرکرمانشاه برای خدمت رسانی به زائران اربعین

مهر

صاحب‌خبر -

هلال احمر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، کاووس محمودی با اشاره به آغاز عزیمت زائران اربعین حسینی، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵ هزار نفر از عزاداران و مشتاقان زیارت حرم ابا عبدالله الحسین در اماکن از پیش تعیین شده اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از آمادگی نیروهای عملیاتی جهت پوشش امدادی این مراسم در سراسر استان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه مسیر اصلی تردد زائرین در استان محور کنگاور به کرمانشاه و از آن پس به شهرستانهای هم مرز با استان ایلام یعنی اسلام آباد و گیلانغرب است اما برنامه ریزی کامل جهت آمادگی دیگر نیروهای عملیاتی در سطح شعب و پایگاه های استان صورت گرفته است.

وی پایگاه های آماده جهت ارائه خدمات در این مسیرها را ۱۴ مورد اعلام کرد و افزود: ۸ پایگاه ثابت و ۶ پایگاه سیار با حضور بیش از ۵۰ نفر نجاتگر به صورت شبانه روز، ۱۵ دستگاه آمبولانس و ست نجات، ۱۵دستگاه خودرو کمک دار و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با یک تیم عملیاتی ۵ نفره مستقر در گردنه مرصاد آماده ارائه خدمات و پوشش امدادی جاده های مواصلاتی تا استان ایلام خواهند بود.

وی تصریح کرد: با احتمال سنگین شدن بار ترافیکی در جاده های استان در این ایام در هر پایگاه جاده ای ثابت دو دستگاه موتور آمبولانس و دو نفر امدادگر جهت حضور در حوادث احتمالی تا رسیدن نیروهای عملیاتی در نظر گرفته شده تا هم در امر مدیریت زمان و هم کاهش سرعت در امداد رسانی جلوگیری شود.

محمودی به حضور جمعیت هلال احمر استان در ستاد اسکان اشاره کرد و افزود: ما یکی از دستگاه های تاثیر گزار در ستاد اسکان زائرین در طول مسیر کنگاور تا گیلانغرب و اسلام آباد هستیم که طبق برنامه ریزی های به عمل آمده در جلسات ستاد اسکان بیش از ۷۰ مکان متشکل از ادارات، اماکن نظامی و دولتی، مساجد، حسینه ها، زینبیه ها، زائرسراهای مردمی و اردوگاه های فرهنگی با مدیریت جمعیت هلال احمر جهت پذیرایی از زائرین آماده ارائه خدمات هستند.

وی همچنین از آمادگی تمامی کارکنان ستادی و شعب در این ایام جهت هرگونه پشتیبانی و امداد رسانی تا ۱۵ آذر که پایان مراسم و برگشت زائرین خواهد بود خبر داد.

نظر شما