شناسهٔ خبر: 8511323 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه آشتیان بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد

آشتیان- ایرنا- امام جمعه آشتیان بر ضرورت اجرای برنامه های فرهنگی در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری در خطبه های نماز جمعه افزود: پایه و اساس حکومت اسلامی در چهار محور نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر است.
وی ادامه داد: امروزه با توجه به هجمه های دشمن در جنگ نرم، وظیفه آمران به معروف و ناهیان از منکر در ارتباط با این فریضه سنگین تر شده و باید با تمام توان در اجرای آن در جامعه کوشا باشند.
امام جمعه آشتیان بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر گفتمانی سازنده در حوزه اخلاقمداری و سلامت اجتماعی است که نباید مورد غفلت واقع شود.
حجت الاسلام نیشابوری گفت: مسوولان باید برای احیای این فریضه الهی احساس مسوولیت کرده و با برنامه ریزی های کاربردی و نظارت های مستمر در راستای اصلاح نواقص جامعه گام های اساسی بردارند.
وی ادامه داد: شناخت، آگاهی، علم و معرفت از شرایط امر به معروف و نهی از منکر است و برای تحقق این فریضه دینی باید مقدمات و شرایط آن فراهم شود.
امام جمعه آشتیان اظهار کرد: برای پرداختن به فریضه حیاتی امر به معروف و نهی از منکر باید علم و آگاهی و شناخت بیشتر حاصل شود و راهبردهای موجه و متین دستمایه اجرای آن باشد.
حجت الاسلام نیشابوری در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تصویب برجام در مجلس اشاره کرد و گفت : برجام با وجود حواشی فراوان به پایان راه رسیده است.
وی بر دقت نظر مسئولین به ویژه نمایندگان مجلس در تصویب این سند ملی که آینده کشور تحت تاثیر آن است تاکید کرد.
وی بیان کرد: فضای کشور باید در پساتحریم در راستای تقویت همدلی و همزبانی باشد و هر انتقاد که سازنده باشد و بتواند برای آینده کشور تهدیدهای دشمن را به حداقل برساند ضروری است.
امام جمعه آشتیان اظهار کرد: حذر از اختلاف و حرکت بر مدار همدلی توصیه رهبری است و در مقوله برجام حفظ وحدت و انسجام ملی، استکبار ستیزی، عدالت خواهی، استقلال طلبی و اقتدار نظامی باید رعایت شود.
حجت الاسلام نیشابوری گفت: اقتدار اسلامی مهمترین سرمایه ملی است و این اقتدار در فناوری هسته ای است که 12 سال برای حفظ آن تلاش شده و هزینه های زیادی پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: برجام کف خواسته های ملت ایران است و انچه در این عرصه باید مورد دقت باشد این است که کمر همت را محکم ببندیم از فرصت ها برای باروری اقتصاد نهایت بهره را ببریم.
امام جمعه آشتیان همچنین در خصوص آزمایش موشک بالستیک عماد گفت : برای توانمندی کشور نباید از هیچ فعالیتی دریغ شود و پیام آزمایش موشک عماد به کسانی که فکر می کنند با برجام نظام اسلامی را می توانند به کنترل در بیاید این است که ایران استقلال و اقتدار را سرلوحه کار خود دارد و هرگز زیر بار ذلت نمی رود. ک/2
1955/6012/6013/

نظر شما